Salget af bærbare pc'er voksede til gengæld med 165.000 solgte enheder seks procent, mens serversalget på i alt 32.200 stk. var en tilbagegang på syv procent.
Overordnet blev HP største leverandør med en markedsandel på 28 procent - mod 21 procent i 2001 (det samlede tal for Compaq og HP). IBM kom på andenpladsen med 18 procent i begge år. Tredjepladsen blev i 2001 besat af Fujitsu Siemens, som i 2002 måtte dele denne med Dell. På femtepladsen kom Amitech.
Rangordenen er markant anderledes, hvis man udelukkende ser på salget til private forbrugere. Så er Fujitsu-Siemens størst med solide markedsandele på henholdsvis 20 og 22 procent i 2001 og 2002. Amitech sidder tilsvarende solidt på andenpladsen med 19 og 20 procent, mens HP's defokusering på dette segment betød en reduktion i markedsandele fra 15 til 10 procent. Fjerdepladsen besiddes af Dell med henholdsvis fire og syv procent, mens Toshiba lå på seks procent af markedet i både 2001 og 2002.
På erhvervsmarkedet er HP fortsat urørlig, selv om selskabets markedsandele faldt fra 38 procent i 2001 til 34 procent i 2002. IBM sidder på andenpladsen med 24 procent af erhvervsmarkedet - mod 23 procent året før - mens Dell måtte blive på tredjepladsen, selv om firmaet gik op fra 12 til 15 procent fra 2001 til 2002. Fujitsu-Siemens lå på fjerdepladsen med otte procent af erhvervsmarkedet i 2001 og ni procent i 2002, mens Acer på femtepladsen stod for henholdsvist tre og fire procent af markedet.