Tele2 sletter halvdelen af sine kunder

Tele2-koncernen har med et snuptag fjernet 461.000 kunder fra sin kundedatabase - hvilket svarer til en halvering. Tallet tegner nu et mere realistisk billede af virkeligheden.

Den svenske Tele2-koncern har hevet 461.000 kunder ud af sin danske kundedatabase for at levere et billede, der svarer bedre til virkeligheden.

Det fremgår af koncernens regnskab, der blev fremlagt tirsdag.

Efter første halvår 2002 havde Tele2 990.000 danske telekunder, men efter de nye regler, som bruges internt i koncernen, er tallet nede på under 530.000 kunder.

Det skyldes især, at mange forvalgs-kunder tidligere blev talt med som kunder, selvom de i årevis ikke havde benyttet sig af for eksempel at taste 1001, før de ringede op - og dermed ikke har modtaget regninger fra Tele2.

Tele2's danske direktør, Niclas Palmstierna, understreger dog, at det reelle kundetal er vokset igennem 2002, men generelt vil han ikke udtale sig om danske tal for koncernen.

Blot kommer det frem, at Tele2 har udsigt til at spare 20 millioner kroner om året på de nye såkaldte LRAIC-aftaler mellem TDC og de øvrige teleselskaber. LRAIC står for står for Long Run Average Incremental Costs og er en en model, der bruges til at beregne, hvad Tele2 og konkurrenterne skal betale TDC for at tilbyde kunderne samtaleminutter i TDC's netværk.

På koncernniveau fik Tele2 et overskud efter finansielle poster på 646 millioner kroner, mens omsætningen steg med 25 procent til 25 milliarder kroner.

Tele2 er repræsenteret på telemarkedet i Skandinavien og både Vest- og Østeuropa.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


CIO Trends 2024

På denne dag vil nogle af de nominerede til prisen som Årets CIO som keynotes, hvor de deler deres erfaringer og gode råd. Vi dykker desuden ned i de dynamiske ændringer, der præger it-leder rollen, hvor ledelse og strategi spiller en stadig større rolle i de komplekse it-organisationer.

24. september 2024 | Læs mere