Ifølge det europæiske analyse-bureau Xiti kan Mozilla i øjeblikket bryste sig af en markedsandel på 29 procent for browseren Firefox.
Microsoft er selvfølgelig stadig den altoverskyggende markedsleder med version 6 og 7 af Explorer.
Den største europæiske fremgang for Firefox er set i Andorra, hvor andelen voksede fra 22,7 procent i februar til 24,8 procent i marts.
I Finland, Polen og Slovenien er Firefox's markedsandel mellem 43 og 46 procent, hvilket gør de tre lande til absolutte topscorere.
I Danmark er der også en voksende interesse for Firefox at spore.
Hos FDIM viser de seneste tal, at næsten 10 procent af de besøgende på danske hjemmesider bruger Firefox. I maj 2007 var tallet seks procent.
Xiti fortæller, at der kan registreres en generel stigning i brugen af Firefox på 30 procent i weekenderne. Det skyldes ifølge Xiti, at mange personer er tvunget til at bruge Explorer i arbejdstiden, og at de så skifter til Firefox i privaten.