Printerproducenten Oki fejrede i går, torsdag, deres udvalgte forhandlere med fest og casino på Holckenhavn Slot ved Nyborg.
Partnerarrangementet kommer et år efter at Oki har ændret forhandlerstruktur i Danmark. Arrangementet skulle sætte ansigt på japanske Okis nye nordiske ledelse, og selvfølgelig de nyeste produkter.
Tidligere var der ingen forskel på Oki-forhandlere. men sidste år delte den daværende landechef Lars Hargaard forhandlerne op i to grupper.
De 200 vigtigst forhandlere skulle fremover have regelmæssigt besøg af en Oki-sælger, mens resten ville blive telefonisk betjent af interne Oki-sælgere.
Omkring 50 af de bedste forhandlere fra hele landet var torsdag mødt op på Holckenhavn Slot ved Nyborg til Agentfest.
Forhandlerne var nemlig udnævnt til topagenter med ret til at sælge så meget som muligt.
Den nordeuropæiske marketingsdirektør Lars Hargaard forklarede forhandlerne, hvorfor deres titel nu var »ændret« fra partner til topagent.
»I tør gøre tingene anderledes og gør det anderledes og har modet til at vinde,« sagde Lars Hargaard.
Også den nytiltrådte nordiske chef Patrick Philipson havde også et par budskaber han ville af med til forhandlerne, da han fortalte, at Oki var meget mere end bare kopimaskiner. I hjemlandet Japan er firmaet kendt for mange andre ting som telefoni, elektronikkomponenter, software og wimax.
»I Norden arbejder vi kun med en brøkdel af Okis produkter. Efterhånden som Oki-rejsen fortsætter, komme vi til at se nogle af disse produkter,« sagde Patrick Philipson.
Patrik Philipson har tidligere været 16 år Sveriges Mr. Hewlett-Packard med ansvar for salg til den svenske kanal. Han tiltrådte 1. januar 2008 jobbet som regionschef for Norden.