Fujitsu satser på stærke partnere

Producenten vil involvere sig mere i forhandlernes forretning gennem et nyt partnerprogram. Markedsføring bliver derimod valgt fra.

Fujitsu Siemens Computers erkender blankt, at selskabet rent markedsføringsmæssigt står tilbage for HP. Alligevel står markedsføring, til de danske kanalpartneres utilfredshed, ikke højt på dagsordenen i det nye partnerprogram, som computerproducenten for nyligt lancerede i Belgien.

En stor tilfredshedsundersøgelse afslører Fujitsu Siemens store svaghed: Slutbrugermarkedsføringen. Her ligger de væsentligt under HP, og det ved de godt selv. Det er dog ikke noget, Fujitsu Siemens satser på at gøre noget ved lige nu, lød det fra den europæiske kanalchef, Selma Kveim, ved et partnerarrangement i Bruxelles i marts.

»Det er noget vi bør ændre, men det er ikke en del af planen lige nu,« siger Selma Kveim til CRN.

I stedet satser Fujitsu Siemens på at styrke forholdet mellem producenten og forhandlerne.

Den danske Fujitisu-forhandler Erik Hedegaard fra Minisoft A/S i Silkeborg bekræfter billedet. Han har været forhandler af Fujitsu Siemens i en årrække.

»Den grundlæggende markedsføring mangler simpelthen. Fujitsu Siemens formår kun lige akkurat at fortælle kunderne, at de ikke er døde, når de udsender deres produktprogram med Børsen,« siger Erik Hedegaard.

Han peger på, at Fujitsu Siemens har mange specialprodukter, som man glemmer at fortælle verden om. Et eksempel er en ekstra-tynd notebook, som har været i kataloget i to år. Men på markedsføringssiden er det Apple, der løber med æren med deres Mac Book Air. Oven i købet står den bagerst i kataloget, fordi den sælger mindst. Han er dog grundlæggende tilfreds med sit samarbejde med den japansk-tyske producent.

»Vi har en rigtig god relation og en god kontakt,« fortæller han. »Vi får masser af opmærksomhed, og hjælp, når vi har brug for det.«

Læs hele artiklen i den trykte udgave af CRN, som udkommer i dag.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
JN Data A/S
Driver og udvikler it-systemer for finanssektoren.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere