CESS oprettelse af et kontor i Elfensbenskysten i efteråret 2010 er kommet dårligt fra start på grund af krig og uroligheder i landet
»Vi har lidt udfordringer i Elfenbenskysten på grund af den politiske situation, som har betydet, at vi har måttet søge efter alternativer. Så i starten af marts flyttede vi vores kontor til Togo,« fortæller CESS direktør Nikolaj Johansen og tilføjer, at kontoret i det afrikanske land har tolv ansatte.
»Vi har både haft logistiske udfordringer samt udfordringer omkring banksystemet,« forklarer direktøren som årsag til flytningen.
Han fortæller, at CESS aktiviteter i landet er baseret på en franchising-model, hvor lokale, selvejende virksomheder med lokale medarbejdere bruger CESS’ forretningsmodel.
Efter planen skulle det nyligt oprettede regionskontor servicere lokale agenter i ti lande i regionen med salg, service, træning samt vedligeholdelse af datacentre, mens den overordnede administration, logistik og lager varetages fra Danmark.
Men indtil videre kommer de regionale aktiviteter til at foregå fra Togo.
»Vi følger udviklingen nøje dernede,« fortæller direktøren.