Canon luger ud blandt chefer og ansatte

25 danske Canon-ansatte mister jobbet efter et samlet europæisk tiltag skal samle selskabets erhvervs- og privatsalg i ny organisation.

22 medarbejdere og tre direktører mistede i sidste uge deres job i den danske del af Canon. Det sker efter en fælles europæisk omorganisering af printer- og kopiproducentens organisation. Fremover vil Canons salg til både erhvervs- og private kunder blive samlet under en fælles hat.

»De to organisationer har hidtil levet hver deres liv, så det her er en meget stor ændring,« siger administrerende direktør Per Klavsen.

Han beholder jobbet som administrerende direktør og vil fremover desuden også have ansvaret for det direkte salg til både private og offentlige kunder, mens den hidtidige landechef for Canons forbrugerdel, Torben Thomassen vil få det samlede ansvar for Canons salg gennem forhandlere og detailbutikker.

Ude er marketingdirektør Klaus Sejr Madsen samt kanaldirektørerne for corporatekunder, Jesper Thomsen og for Canon Business Centrene, Søren Vilmand.

»Hele organisationsstrukturen ændres og fremover vil stort set ingen i salg og marketing have samme rolle,« lover Per Klavsen.
Blandt de menige medarbejdere er det primært back office-folk samt marketingansatte, der har mistet jobbet. Ifølge Per Klavsen sker ændringen som modtræk på de seneste fem-seks år pres på Canon med faldende marginaler. Han understreger dog samtidig, at han fastholder Canons opmærksomhed på privatkundemarkedet.

»Danmark er et af de bedre lande i europæisk sammenhæng på B2C-markedet, så vi vil fortsat fokusere 110 procent på forhandlere og distributører uden at vi ændrer vores go-to-market strategi,« understreger han.

Canondirektøren planlægger, at den nye organisation skal være på plads 5. februar.

»Det er aldrig nogen sjov proces, men vi har ikke tid til, at denne ændring skal tage mange måneder,« fastslår Per Klavsen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere