HP vil sælge flere aftalebaserede printløsninger til SMB-kunder. Derfor har producenten præsenteret sine printforhandlere for en opdateret version af programmet HP Quickpage, som gør det muligt at indgå kontrakter med kunderne om pakkeløsninger, der omfatter hardware, installation, forbrugsvarer og support i en samlet kontrakt.
De aftalebaserede printløsninger er ikke nye, men hidtil har HPs position på printmarkedet været stærkest i forhold til større kunder. Ved at alliere sig med sine forhandlere, satser HP nu på at vinde markedsandele fra konkurrenter som Xerox, Ricoh og Canon for printløsninger på SMB-markedet.
»For mange af vores forhandlere vil det her være noget nyt, da de ikke har erfaring med kontraktsalg af kopi og printløsninger. Det gør vi nu lettere med HP Quickpage, og vi håber naturligvis at det vil føre til, at vi kan øge vores markedsandels på printløsninger til SMB-markedet,« siger slagschef i HP, Hans-Erik Schou.
Han peger samtidig på, at modellen for kontraktsalg ikke kræver at forhandlere investerer ressourcer i deres salgsapparat.