Kaspersky har valgt GS Scandinavia som distributør på det danske marked. Sidste år blev Advicecom tilføjet som distributør ved siden af It2Trust, og med valget af GS Scandinavia har Kaspersky Labs dermed hele tre distributører på det danske marked.
Udvidelsen er, ifølge Kaspersky, sket efter en vækst de seneste år. Producenten citerer tal fra analyseinstituttet GfK, hvoraf det fremgår, at producenten i tredje kvartal af 2008 var den foretrukne anti-virus leverandør i Europa med 35 procent af retailmarkedet.
Væksten kræver derfor en organisationsændring, der har ført til, at Kaspersky i Norden har valgt at introducere et fælles europæisk partnerprogram, der skal gøre det nemmere for forhandlerne at sælge mere. Programmet vil give alle Kaspersky-forhandlere i Europa ens priser og omfatter alt fra teknisk undervisning i produkterne til marketingunderstøttelse og er delt op i tre niveauer: Autoriseret forhandler, certificeret partner og erhvervspartner.
»Green Team-programmet forener det bedste fra regionale partnerprogrammer med det europæiske netværk. Programmet gør det nemt for forhandlere at øge salget eller introducere Kaspersky-produkter i porteføljen. I sidste ende giver det et mersalg for forhandleren,« siger Kasperskys nordiske direktør, Eva Maria Matell.