Dells H&SMB-division varetager salget til private samt virksomheder med op til 3500 ansatte.
Henrik Thomsens fremtidige opgaver bliver at styrke Dells position på det strategisk vigtige tyske marked samt ikke mindst at sikre Dells ekspansion på de nye centraleuropæiske markeder.
Henrik Thomsen kom til Dell i 1998 for at opbygge H&SMB-forretningen i Nordeuropa fra grunden. Med etableringen af regionale call-centre i både København og Amsterdam har Dell i perioden under Henrik Thomsen ledelse markeret sig stærkt i såvel Norden og Benelux, begrunder Dell.
Den nye leder af Dells H&SMB-division i Norden, Carsten Hasselbalch, har siden efteråret 2000 været marketingdirektør for H&SMB-divisionen på europæisk plan. Carsten Hasselbalch kom til Dell i 1998 som nordeuropæisk marketingdirektør. Efter to år på posten overtog Carsten Hasselbalch jobbet som europæisk marketingdirektør med fokus på at strømline og effektivisere markedskommunikationen.