Club Blah Blah går efter voksne kunder

Navnet var for useriøst og målgruppen for ung. Den nye direktør i Club Blah Blah, Teddy Søgaard Pedersen, vil hente ældre kunder til det lille mobilselskab, der derfor skifter navn til CBB Mobil.

Den lille Club Blah Blah, mobilselskabet der ifølge IT- og Telestyrelsen har de laveste mobiltakster i Danmark, har skiftet navn for at tækkes en mere moden målgruppe.

Sådan er priserne

CBB Mobil opkræver ikke abonnementsafgift. Prisen per minut er 1,10 kroner, når man indsætter mere end 199 kroner på kontoen via hjemmesiden. Man kan også nøjes med at indbetale 99 kroner på kontoen, men betaler da 2,25 kroner per minut.

SMS koster altid 24 øre per SMS.

Taletidskort kan købes i Kvickly og Blockbuster for 99 kroner. Kortet har seks måneders gyldighed fra ibrugtagning. Minutprisen er 2,25 kroner, SMS koster 24 øre per styk.

Hos Telmore opkræves der heller ikke abonnementsudgift. Her er minutprisen altid 1,20 kroner, SMS-beskeder koster 25 øre per styk.

CBB Mobil hedder selskabet nu, og en ny strategi skal ifølge den nyligt tiltrådte direktør, Teddy Søgaard Pedersen, hive kundetallet op på over 100.000 inden udgangen af 2003.

- Vi har afsat pænt på det seneste, og jeg mener, at antallet i kunder i morges var 44.000 kunder, siger Teddy Søgaard Pedersen til Computerworld Online.

Da IT- og Telestyrelsen opgjorde det danske mobilmarked ved udgangen af første halvår, havde Club Blah Blah 21.000 kunder.

Club Blah Blah-navnet blev valgt for at signalere, at man henvendte sig til de unge, som har en veludviklet mobilkultur og taler meget i mobiltelefon.

- Men da jeg tiltrådte, undrede jeg mig over, at vi kun koncentrerede os om de unge, når der også er mange prisbevidste mennesker over 25 år, siger Teddy Søgaard Pedersen.

I kødet på Telmore

Med den nye strategi vil CBB Mobil gå i kødet på lavpris-mobilselskabet Telmore, der er en smule dyrere med taksterne, men alligevel har rundet 160.000 kunder.

Teddy Søgaard Pedersen har kun 15 ansatte at trække på. Kunderne betjenes af Sonofons mobilnetværk, og kundeservicen varetages af nogle timelønnede medarbejdere.

I nyhedsgrupper og Computerworld Onlines debatforum er Club Blah Blah flere gange hængt ud for ikke at tage telefonen, når man ringer til dem, eller for aldrig eller meget sent at besvare e-mails.

- Vi arbejder hårdt for at forbedre kundeservicen og indkalde ekstra personale, når der er pres på, siger Teddy Søgaard Pedersen.

- Jeg har kontor lige op af kundeserviceafdelingen, og jeg kan se på en tavle, at der lige nu kun er tre mennesker, der venter i køen, tilføjer han.

Travlhed i kundeservice

Computerworld Online foretog onsdag eftermiddag en helt uvidenskabelig test. Vi ringede først til CBB Mobils kundeservice og nåede igennem til en medarbejder efter 12,5 minut.

Bagefter ringede vi til konkurrenten Telmore, hvor en medarbejder besvarede opkaldet efter blot 35 sekunder.

- Nogle gange er man heldigere end andre. Jeg har lige talt med vore kundeservicechef, der konstaterer, at mange ringer på grund af navneskiftet lige nu, svarer Teddy Søgaard Pedersen.

Sidste år, der var Club Blah Blahs første hele regnskabsår, gav selskabet et underskud på 11,5 millioner kroner.

- Det er billigt for at starte et telefonselskab op og bestemt ikke et tal, vi skal være flove over. I øjeblikket kører vi med positivt cash flow, så der er bestemt grund til at være optimistisk, siger Teddy Søgaard Pedersen.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
itm8 A/S
Outsourcing, hosting, decentral drift, servicedesk, konsulentydelser, salg og udleje af handelsvarer, udvikling af software.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
BI Excellence Day 2025

Kom og få indsigt i, hvordan du kan arbejde målrettet og struktureret med BI, så din virksomhed bliver i stand til at tage hurtige og datadrevne beslutninger, der understøtter din virksomheds strategi. Netværk og del erfaringer med ligesindede og mød eksperter, der kan give viden om de nyeste tendenser, og hvordan du gør brug af disse uden at gå på kompromis med compliance.

30. april 2025 | Læs mere


Cyber Briefing: Geopolitik og cloud

Private vs. public cloud - hybride løsninger der sikrer kritiske data. Overvejer din organisation at vende de amerikanske cloud-giganter i ryggen set i lyset af den geopolitiske situation? Vi dykker ned i en dugfrisk rapport og diskuterer mulighederne for en "Plan B".

05. maj 2025 | Læs mere


Virksomhedsplatforme i forandring: Hvordan navigerer du i den teknologiske udvikling?

Hvordan finder du balancen mellem cloud- og hybride løsninger? Hvordan integrerer du legacy-applikationer ind i dit nye ERP-setup? Hvordan undgår du at havne i statistikken over store ERP-projekter, der fejler eller overskrider budgetterne?

06. maj 2025 | Læs mere






White paper
Tidsbegrænset kampagne: Overvejer du at udskifte eller tilføje printere i din forretning? Vi kan tilbyde én eller flere maskiner gratis