Copenhagen Capacity, der er et servicekontor for investeringslystne udenlandske virksomheder, vil i det kommende år satse stort på at markedsføre København over for de udenlandske it- og teknologivirksomheder, der allerede har aktiviteter i regionen.
»Der er 2000 udenlandsk ejede virksomheder i København, hvoraf 500 er større virksomheder - vi vil i det kommende år tage kontakt til alle de 500 større virksomheder og oplyse om de gode vilkår for at placere nye aktiviteter i Danmark,« siger direktør for Copenhagen Capacity, O. Rolf Larssen, til ComON.
Som et redskab i markedsføringen vil Copenhagen Capacity blandt andet benytte sig af en række værktøjer til at benchmarke København i forhold til andre byer.
Det er et klart strategisk skifte, når hovedvægten i fremtiden bliver lagt på konsoliderende markedsføring over for herboende udenlanske virksomheder.
»Vi opgiver ikke strategien om at finde virksomheder i udlandet, men det nye er, at vi nu også vil kontakte de herboende virksomheder - sigtet er både at skabe nye jobs og bevare nogen, der ellers kunne være i fare for at forsvinde ud af landet,« siger O. Rolf Larssen.