I løbet af første halvår etablerer Dell i Danmark tre nye servicepakker over for SMB-markedet. De nye pakker er et led i Dells løbende bestræbelser på at styrke sin serviceprofil på b-t-b-området, forklarer Rune Skeide, der er produktchef for service i Norden, til Computer Reseller News.
De tre pakker er allerede under introduktion i USA, men da de skal tilpasses forholdene i de enkelte lande, går det nogle måneder, før de er færdiggjort til det danske marked, oplyser han.
Designpakken bliver den billigste af de tre nyheder med en startpris på sandsynligvis maksimalt 1000 kroner. For de penge får Dell-kunden en installationshjælp-service, som gælder for både Dells og konkurrenters produkter.
Den anden servicenyhed er en installationspakke, hvor kunden får assistance til omfattende implementering af software. I den sammenhæng benytter Dell sig i Danmark af sit partnersamarbejde med Unisys.
Endelig bliver der lanceret en træningspakke, som er delt i to dele: en online-pakke og kundespecifikke løsninger. Online-træningen kan tages i 340 forskellige applikationer, oplyser Rune Skeide. De individuelle undervisningsforløb er den mest omfattende service for Dell at introducere. Der skal etableres en selvstændig afdeling med undervisningspersonale.