Artikel top billede

Forrester: Musikindustrien må lave drastiske ændringer

Musikindustriens top-analytiker råder pladeselskaberne til at ændre forretningskonceptet øjeblikkeligt.

Den går ikke længere.

Pladebranchen er i sin nuværende form dødsdømt.

Selv ikke, hvis Michael Jackson, Kurt Cobain, Jim Morrison og John Lennon genopstod fra graven og dannede en supergruppe ville der være noget at gøre.

For at overleve bliver branchen nødt til at genopfinde sig selv, og tænke forbrugeren i fokus. Det mener pladebranchens foretrukne analytiker Mark Mulligan, der er ansat hos Forrester. Det er ham, der står bag undersøgelser, der viser, hvor udbredt fildeling er.

Han har nu udsendt et regulært opråb til pladebranchen.

Essensen er, at branchen skal lade være med hele tiden at sætte sig selv i første række, men i stedet forkusere benhårdt på kunden og kundens behov. Hvis det ikke sker, så venter konkurserne forude.

"Det er 100 år siden det første album blev udgivet og musiksalget rasler ned. Det er på tide med en radikal ændring af, hvad musikprodukter er. Vi mener, at fremtidige musikprodukter skal tilpasse sig en verden, der ikke skelner i platforme og som hjælper kunderne med at skabe deres egne unikke oplevelser ved at integrere den sociale dimension i musik. Det er på tide at bygge sin forretning på kundernes behov, og ikke virksomhedens behov," skriver Mark Mulligan på vegne af Forrester.

Reelt taler han om at droppe al DRM og skabe et nyt digitalt LP-format, hvor man kan chatte med andre fans, mens man hører musikken, og få adgang til en lang række ekstra ting. Det er nærmere beskrevet i billedet her over.

Mulligan opremser seks basale forbrugerrettigheder, som skal være pladebranchens nye mantra.

Læs mere om rapporten Music Product Manifesto: The Product Features That Will Save Recorded Music på Mark Mulligans blog.




IT-JOB

MAN Energy Solutions

Full Stack Developer

Acrelec Danmark

IT-supporter

Metroselskabet og Hovedstadens Letbane

BIM Coordinator
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
TIETOEVRY DENMARK A/S
Udvikler, sælger og implementerer software til ESDH, CRM og portaler. Fokus på detailhandel, bygge- og anlæg, energi og finans.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere