Teleselskabet TDC er klar med et nyt koncept, hvor virksomheder betaler et fast månedligt abonnement for fastnet, mobiltelefoni og bredbånd og til gengæld slipper helt for minuttakster, skriver ErhvervsBladet. Betingelsen for den nye ordning er, at virksomheden skal outsource alle sine teleydelser til TDC.
»Det bliver mere simpelt for erhvervskunderne at være kunder hos TDC. De får nemmere ved at overskue regningen. Uanset hvor meget man surfer eller taler i telefon, så betaler man kun en i forvejen aftalt pris,« siger Søren Jensen, salgsdirektør i TDC, til ErhvervsBladet.
Den faste pris udregnes efter forbruget i den enkelte virksomhed. Nogle har mange rejsende sælgere, som taler i mobiltelefon, mens andre har flest medarbejdere på kontoret, som bruger fastnettet.
Aftalerne mellem TDC og virksomhederne skal typisk løbe i fem år og kan justeres efter seks måneder, hvis kundens forbrugsmønster ændrer sig væsentligt.
Konceptet er inspireret af udviklingen på it-området, hvor driften i stigende omfang outsources til store it-selskaber. TDC forventer, at markedet for outsourcing af telefoni vil udvikle sig i samme takt som outsourcing af it.
Det nye telekoncept bliver lanceret inden for få måneder og henvender sig fortrinsvis til små og mellemstore virksomheder.