Google verdens mest værdifulde mærke

I en oversigt over verdens mest værdifulde varemærker har Google erobret førstepladsen foran General Electrics og Coca-Cola.

Googles navn er nu verdens mest værdifulde varemærke. I en årlig oversigt fra analytikerne Millward Brown Optimor har Google erobret førstepladsen.

Markedsanalytikerne anslår værdien af Googles varemærke til cirka 66 milliarder dollar (over 360 milliarder kroner). Google har oplevet en værdistigning i deres mærke på hele 77 procent. De nærmeste konkurrenter er General Electrics, GE, OG Microsoft. Deres mærker er henholdsvis 62 og 55 milliarder dollar værd.

Undersøgelsen peger også på fire trends i markeværeverden. De bemærker, at de såkaldte BRIC-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina) er ved at være så store markeder, at de påvirker varemærkeværdien.

Derudover bemærker undersøgelsen også, at både social ansvarlighed, evnen til at ride med på konvergens-bølgen og til sidst - mest gældende for de store fast food-kæder - at reagere på kravet om sundere mad, er faktorer, der kan føre til større værdi af mærket.

Den årlige Brandz-liste er resultatet af undersøgelser blandt en million forbrugere, samt aktiedata fra Bloomberg og Datamonitor. Undersøgelsen er lavet i samarbejde med Financial Times.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Højer og Lauritzen ApS
Distributør af pc- og printertilbehør.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere