Google verdens mest værdifulde mærke

I en oversigt over verdens mest værdifulde varemærker har Google erobret førstepladsen foran General Electrics og Coca-Cola.

Googles navn er nu verdens mest værdifulde varemærke. I en årlig oversigt fra analytikerne Millward Brown Optimor har Google erobret førstepladsen.

Markedsanalytikerne anslår værdien af Googles varemærke til cirka 66 milliarder dollar (over 360 milliarder kroner). Google har oplevet en værdistigning i deres mærke på hele 77 procent. De nærmeste konkurrenter er General Electrics, GE, OG Microsoft. Deres mærker er henholdsvis 62 og 55 milliarder dollar værd.

Undersøgelsen peger også på fire trends i markeværeverden. De bemærker, at de såkaldte BRIC-lande (Brasilien, Rusland, Indien og Kina) er ved at være så store markeder, at de påvirker varemærkeværdien.

Derudover bemærker undersøgelsen også, at både social ansvarlighed, evnen til at ride med på konvergens-bølgen og til sidst - mest gældende for de store fast food-kæder - at reagere på kravet om sundere mad, er faktorer, der kan føre til større værdi af mærket.

Den årlige Brandz-liste er resultatet af undersøgelser blandt en million forbrugere, samt aktiedata fra Bloomberg og Datamonitor. Undersøgelsen er lavet i samarbejde med Financial Times.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Alfapeople Nordic A/S
Rådgivning, implementering, udvikling og support af software og it-løsninger indenfor CRM og ERP.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Styrk din virksomhed med relevant, pålidelig og ansvarlig AI integration med SAP

Kom og få indsigt i, hvordan du bruger AI til at transformere og effektivisere dine arbejdsgange. Vi kigger nærmere på AI-assistenten Joule, der vil revolutionere måden, brugerne interagere med SAP’s forretningssystemer. Og så får du konkret viden om, hvordan du kommer i gang med at bruge AI til at booste din forretningsudvikling.

03. december 2024 | Læs mere


Fyr op under vækst med dataanalyse, AI og innovation

Hvor langt er den datadrevne virksomhed nået i praksis? Det kan du høre om fra virksomheder, som har foretaget transformationen. Du kommer også til at høre, hvordan de anvender AI i processen, hvilke mål de har nået, hvordan de har høstet gevinsterne og hvilke nyskabelser, der er på vej i horisonten.

04. december 2024 | Læs mere


Vejen til skyen

Få indsigt i, hvordan overgangen til en samlet cloud-platform har styrket virksomhedens agilitet, fjernet datasiloer og leveret realtidsdata for bedre beslutningstagning.

04. december 2024 | Læs mere