Internetleverandøren Cybercity er klar til at slås om telekunderne. Selskabet har i dag lanceret en samlet kommunikationsløsning, Cybercity Telefoni, hvor bredbånd og telefoni er kombineret i samme pakke. Løsningen henvender sig i første omgang til private brugere, men Cybercity forventer at kunne tilbyde en løsning til erhvervslivet hen over efteråret.
I første omgang er det kun selskabets egne ADSL-kunder, som kan bruge tjenesten, og det er kun muligt at få bredbåndstelefoni, hvis man er tilknyttet en af de centraler, hvor Cybercity har eget udstyr. Det gælder omkring 70 procent af landets centraler.
Prisen for en samlet pakke med 512 kbit ADSL og telefoni er 499 kroner om måneden. Hvis man ønsker en ADSL-forbindelse med 2048 kbit stiger prisen til 549 kroner.
Løsningen tilbydes som et semi-flat rate abonnement, hvor det koster 22 øre i minuttet at ringe til det danske fastnet i dagtimerne, mens det er gratis fra kl. 18.00 til kl. 8.00 på hverdage samt i weekender og på helligdage.
»Vi har valgt at sammensætte et produkt, som kan konkurrere med den almindelige fastnettelefoni på både kvalitet, pris og tjenester. Forsommerens store forhåndsinteresse fra 3.000 kunder, der var interesserede i at høre mere om vores telefoniløsning, giver os gode forventninger til denne lancering. Med den interesse, der allerede er vist for vores løsning, regner vi med at have de første 10.000 kunder oppe at køre på vores platform inden næste sommer,« siger Cybercitys tekniske direktør Jesper Hansen.
Cybercity oplyser at kunderne fortsat kan bruge deres almindelige analoge telefon og selv bestemme, om det eksisterende telefonnummer skal overføres eller erstattes af et nyt nummer. En grundpakke til 19 kroner om måneden indeholder de mest almindelige telefonitjenester, Vis Nummer, Banke På og Viderestilling.
Selskabet fortæller at det på sigt er hensigten at tilbyde flere tjenester og funktioner, som udnytter mulighederne i bredbånds-telefonien.