Med en minutpris på 70 øre for almindelige samtaler og 15 øre for en sms erklærer mobilselskabet 3 nu lavprisselskaberne krig. Hvor 3 i sit første halve år på markedet har holdt sig ude af den intense mobilkrig på enkelte øre, giver man nu los. Med en ny reklamekampagne lancerer man budskabet om, at hos 3 kan kunderne både få billig mobiltelefoni og de services, tjenester og hurtig hastighed som er en del af 3G-telefonien.
»Vi ønsker at være konkurrencedygtige. Det er vi ved at have lave priser og et bredt udbud af tjenester,« siger marketingdirektør hos 3, Mads Eriksen.
Dermed håber selskabet at få endnu flere almindelige mobilkunder til at tage springet over til 3G-telefoni, som selskabet i øjeblikket er eneudbyder af i Danmark.
Målrettet til erhvervskunderne lancerer 3 et 3G-datakort, der kan sættes direkte i computerens PCMCIA-port og give en mobildataforbindelse på 384 kb per sekund.
Den offensive indsats indebærer også en helt ny prisstruktur, hvor kunderne kan vælge mellem forskellige indholdspakker med sport, nyheder, musik, sladder og sågar erotik. Attraktive tilbud med gratis tale- og videotelefoni mellem 3-mobiler i Danmark eller download af ubegrænsede datamængder er bare nogle af de ting, der skal være med til at skaffe flere 3-kunder i butikken.
Efter knap tre måneder på markedet opgjorde IT- og Telestyrelsen ved årsskiftet 3's kundetal til sølle 3425. Men ifølge Mads Eriksen strømmer kunderne i øjeblikket ind hos selskabet. Han vil dog ikke sætte tal på præcis hvor mange nye kunder selskabet har fået.
3 sætter desuden mere fart på kedlerne med hensyn til udbredelsen af 3G-netværk. Inden årets udgang er det selskabets mål at alle byer med over 5000 indbyggere og alle hovedlandeveje skal være dækket af 3G-netværk. Oprindeligt var det først selskabets tanke at nå det mål om to år.