Wonderful Copenhagen lancerer en ny udgave af portalen www.visitcopenhagen.dk i forbindelse med en storstilet markedsføringskampagne for København. Kampagnen er udarbejdet i samarbejde med turistindustrien og den er bygget med content management systemet Composite som motor og Cell Network har stået for design og arkitektur.
- Markedsføringen af København på nettet er et spændende område, som kræver en innovativ webløsning. Sidste år besøgte 1,2 mio. www.visitcopenhagen.dk, og interessen for den nye portal og forventningerne til den tekniske motor bag er store, siger Oskar Lauritzen, adm. direktør, Limelight Interactive, der har udviklet CMS-programmet Composite.
Den nye portal er opbygget i samarbejde mellem Limelight Interactive og Cell Network og den spås stor betydning som Københavns nye virtuelle udstillingsvindue.
- Ifølge en amerikansk undersøgelse er nettet den hyppigste måde at orientere sig på, når man skal planlægge en rejse. Derfor har Wonderful Copenhagen re-designet og udviklet byens nye turist-site, siger Ole Andersen, salgs- og marketingdirektør, Wonderful Copenhagen.
Baggrunden for valget af af Composite som content management system er at den enkelte medarbejder hos Wonderful Copenhagen kan vedligeholde sitet uden kendskab til opbygning af hjemmesider. Ud fra en simpel brugergrænseflade kan den enkelte medarbejder nu hurtigt opdatere turistportalen.
- Vi har fået en portal, hvor vi kan ændre alt indhold uden at have medarbejdere med HTML-kompetence i huset. Vedligeholdelsen af portalen er decentraliseret, og pt bruger 10 personer systemet. Tidligere sad en person med vedligeholdelse af indholdet, og ansvarsfølelsen var begrænset. Med Composite har hver afdeling fået ansvar for deres eget område, og de føler nu større medindflydelse og har mere lyst til at komme med forbedringer, siger Rie Ulrich, Internet projektleder, Wonderful Copenhagen.