To danske HP-chefer får nu internationale poster. Direktør for HP Services Tom Svane Petersen og konsulentdirektør Mikael Mikkelsen får ansvar for, at serviceorganisationen i hele Nordeuropa opnår samme vækstrater som i Danmark. Begge vil fortsat bestride deres poster i HP Danmark.
»Det er lykkedes at opbygge et meget stærkt dansk ledelsesteam i service- og supportorganisationen oven på fusionen sidste år. Vi har samlet kompetencer indenfor salg, analyse og strategi, og organisationen er præget af en åben dialog. Det er den model, vi skal overføre til HPS på nordeuropæisk plan, og målet er naturligvis at sælge flere konsulenttimer, mere kundeservice og flere outsourcingkontrakter,« siger 58-årige Tom Svane Petersen.
Udover de traditionelle forretningsområder fremhæver Tom Svane Petersen print som et område, hvor HP fremover vil satse hårdt på at udvide sin andel af servicemarkedet.
»Vi er førende i Norden på salg af printere, men vores andel af markedet for printerservice er ikke tilsvarende stor. Derfor skal der fokus på printerservice i hele regionen,« siger Tom Svane Petersen, der i Norden får ansvar for 1600 medarbejdere og en omsætning på 5,3 milliarder kroner.
Konsulentorganisationen er et af de 'tunge' forretningsområder i HPS. Konsulentdirektør Mikael Mikkelsen, 40, er en af hovedkræfterne bag en organisation i vækst.
»I Danmark arbejder vi efter en højkompetencemodel. Vi har i dag markedets bedste konsulenter inden for Microsoft-løsninger og IT-servicemanagement og yder højt specialiseret rådgivning i, hvordan IT kan bidrage til at udvikle kundernes forretning,« siger den anden forfremmede HP-chef, Mikael Mikkelsen, der får ansvaret for en stab på over 700 konsulenter, der omsætter for over 1 milliard kroner årligt.