YouTube på pengejagt

Videotjenesten YouTube er på jagt efter måder at tjene penge på. Derfor vil de vise sjove reklamer på siden.

Selv om man på ganske kort tid er blevet en af verdens mest besøgte netsteder, kan det være svært at tjene penge. Det har video-hjemmesiden YouTube måtte konstatere. Brugerne kan nemlig ikke fordrage reklamer.

Derfor arbejder YouTube med løsninger, så brugerne ikke opfatter, at det er reklamer. Det kan blandt andet ske ved viral markedsføring. Det vil sige reklamer, som brugerne finder sjove og selv kunne finde på at downloade på YouTube. Et eksempel på det er American Express, som har lavet en to-minutters reklame-film, som på kort tid er blevet downloadet frivilligt af brugerne på YouTube 300.000 gange. De overvejer nu at sponsere YouTube.

»Tricket er, at skabe en indtægtsmodel, som forbedrer siden i stedet for at være påtrængende,« mener Steve Chen, som er en af stifterne af siden.

Det skønnes, at der bliver vist 100 millioner videoklip om dagen på YouTube. Siden trækker hver måned 34 millioner unikke brugere, og rangeres blandt de 15 mest besøgte sider i verden.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Also A/S
Salg af serviceydelser inden for logistik, finansiering, fragt og levering, helhedsløsninger, digitale tjenester og individuelle it-løsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere