I går kunne ComON berette, at Cybercity har haft problemer med internettet. Torsdag og fredag i sidste uge var det i Jylland og på Amager, og i går var der svigt i forbindelsen til kunderne på Bornholm. Nu nedtoner Cybercity miseren og forklarer, at omfanget ikke er så stort som først antaget. Udfaldet på internetforbindelsen skyldes opgraderinger, lyder forklaringen fra Cybercity.
»Natten til onsdag foretog vi en planlagt og varslet opgradering, som medførte en afbrydelse af internetforbindelsen til cirka 500 husstande om natten fra kl. 01- 02:30. Vi vurderer således, at meget få kunder har været berørt,« siger udviklingsdirektør Jesper Hansen fra Cybercity i dag til ComON og forklarer, at en følgefejl af opgraderingen betød, at en ganske lille gruppe kunder - ca. 25 - i løbet af onsdagen havde lidt mindre båndbredde, end de burde. Denne fejl var rettet kl. 16:30 onsdag eftermiddag.
Omkring problemerne i sidste uge, siger Jesper Hansen:
»Torsdag i sidste uge forekom en fejl i forbindelse med en opgradering, som betød, at enkelte erhvervskunder på Amager var uden internetforbindelse i 43 minutter i løbet af eftermiddagen, og fredag var der en fejl på Århus centralen, som udelukkende berørte telefonkunder. Fejlen optrådte om natten mellem kl. ca. 04:30 og 05:30, på et tidspunkt, hvor vi vurderer, at telefontrafikken er begrænset,« siger han.
»Derfor har meget få kunder, om overhovedet nogen, været berørt,« påpeger udviklingsdirektør Jesper Hansen.