Utilfredse Siebel-kunder, der ikke er begejstrede over udsigten til at skulle have Oracle som leverandør, kan få gigantiske rabatter for at skifte væk fra Siebel.
Det skriver Børsen. En række nye selskaber er stiftet med det formål at kapre utilfredse kunder efter Oracles opkøb af J.D. Edwards, Peoplesoft, og senest Siebel.
Det er selskaber som Tomorrow.com og Rimini Street, der tilbyder de store rabatter. Begge selskaber er stiftet for at kapre kunder fra Oracle.
Ifølge senioranalytiker Josh Greenbaum, fra Enterprise Application Consulting, har de nye selskaber succes.
»Siebels kunder var allerede, inden Oracle købte det, bekymrede over udsigten, fordi Siebel har været presset længe. Nu hvor de så er blevet købt, vil mange af kunderne overveje et alternativ, og det har både Tomorrow.com, der er blevet købt hos SAP, Rimini Street en god chance for at udnytte,« siger Josh Greenbaum.
Ifølge The Wall Street Journal, vil Rimini Street tilbyde Siebel-kunder en rabat på 50 procent i forhold til den eksisterende pris hos Siebel for support og vedligehold, hvis de lader Rimini Street stå for opgaven med at vedligeholde CRM-systemer.
Rimini Street er stiftet af Seth Ravin, der oprindeligt også stod bag Tommorrow.com. Han vurderer over for Wall Street Journal, at mange Siebel-kunder gerne vil slippe de høje vedligeholdelsesudgifter hos Siebel. Det er Josh Greenbaum enig i.
»Mange kunder er trætte af, at de skal betale alt for meget for årlige opdateringer af software, som de ikke engang forstår at udnytte fuld ud. Det vil skabe stor interesse for alternativer, og Seth Ravins selskaber må altså få de traditionelle selskaber til at frygte for fremtiden. I Siebels tilfælde vil der nok ikke være mange kunder tilbage om 10 år,« siger Josh Greenbaum.