Teleselskaber svigter kunderne

En nordisk undersøgelse viser at teleselskaberne er for dårlige til at svare på kundernes forespørgsler.

De nordiske teleselskaber er for dårlige til at håndtere kundernes oplysninger og vende tilbage på forespørgsler. Det viser en ny undersøgelse om kundeservice, som analysefirmaet Datamonitor har foretaget.

Kun en femtedel af teleselskaberne noterer kundens telefonnummer, så de kan ringe tilbage, og kun en tiendedel registrerer kundens e-mail.

Når kunden henvender sig telefonisk og beder om at blive ringet op, vender 85 pct. af teleselskaberne aldrig tilbage. Og selv i de tilfælde, hvor selskabet ringer tilbage, skal kunden i gennemsnit vente 4,5 dage.

Det bliver ikke bedre hvis man forsøger at kontakte teleselskabet per e-mail. Hele 76 pct. af virksomhederne i telebranchen er ude af stand til at oplyse om deres egen e-mail adresse. Næsten en femtedel svarer slet ikke på e-mails.

Den nye undersøgelse er bestilt af Siebel Systems og Microsoft og bygger på tal fra 41 teleselskaber i Norden, deriblandt seks danske.




IT-JOB

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Generalist til PMO

Udviklings- og Forenklingsstyrelsen

Erfaren udvikler/DevOps til Integrationsplatforme
Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Bliv klar til AI Act: Det vil påvirke både din udvikling, drift og organisation

Fordelene ved at anvende kunstig intelligens bliver stadig mere udtalte, og både som virksomhed og myndighed er det i stigende grad uholdbart ikke at udforske mulighederne. Men der er også risici forbundet på den nye teknologi, og på dette formiddagsseminar ser vi på, hvordan verdens første regulatoriske kompleks – EUs kommende AI Act – adresserer behovet for en etisk, ansvarlig og kontrolleret anvendelse af AI.

20. august 2024 | Læs mere


Det Digitale Produktpas

Kom med og hør om, hvordan du kommer i gang med at sikre din virksomhed er klar til Det Digitale Produktpas. Vi sætter fokus på, hvordan du bliver klædt på til at få styr og struktur på dine data, samt hvilke krav du skal sætte til dine leverandører og andre i din værdikæde, for at sikre den nødvendige information er tilgængelig.

21. august 2024 | Læs mere


Cyber Security Summit 2024

På Cyber Security Summit får du indsigt i det aktuelle trusselslandskab, overblikket over de nyeste værktøjer og trends indenfor sikkerhedsløsninger, indsigt i de relevante rammeværktøjer og krav samt de bedste løsninger og værktøjer til at sikre effektiv drift og høj compliance.

27. august 2024 | Læs mere