De nordiske teleselskaber er for dårlige til at håndtere kundernes oplysninger og vende tilbage på forespørgsler. Det viser en ny undersøgelse om kundeservice, som analysefirmaet Datamonitor har foretaget.
Kun en femtedel af teleselskaberne noterer kundens telefonnummer, så de kan ringe tilbage, og kun en tiendedel registrerer kundens e-mail.
Når kunden henvender sig telefonisk og beder om at blive ringet op, vender 85 pct. af teleselskaberne aldrig tilbage. Og selv i de tilfælde, hvor selskabet ringer tilbage, skal kunden i gennemsnit vente 4,5 dage.
Det bliver ikke bedre hvis man forsøger at kontakte teleselskabet per e-mail. Hele 76 pct. af virksomhederne i telebranchen er ude af stand til at oplyse om deres egen e-mail adresse. Næsten en femtedel svarer slet ikke på e-mails.
Den nye undersøgelse er bestilt af Siebel Systems og Microsoft og bygger på tal fra 41 teleselskaber i Norden, deriblandt seks danske.