Det amerikanske tidsskrift Businessweek udsender hvert år en liste over verdens mest værdifulde varemærker. Coca-Cola topper igen i år listen med en værdi på 70,45 mia. dollar, men IT-giganterne Microsoft (65,17 mia. dollar) og IBM (51,77 mia. dollar) følger lige efter. Microsoft er gået frem med to procentpoint i forhold til sidste år.
På fjerde- og femtepladsen følger General Electric og Intel. Koreanske Samsung kan notere årets største fremgang (+31 pct.) og ligger nu på plads 25 med 10,85 mia. dollar.
Generelt er IT-varemærkerne blevet mere værd end sidste år. HP har således haft en vækst på 18 pct., Dell er gået frem med 12 pct. og SAP-varemærket er nu 14 pct. mere værd end i 2002.
Den største taber er nyhedsbureauet Reuters, som er gået tilbage med 28 pct. til 3,3 mia. dollar og plads 75.
Nokia (-2 pct.), Ericsson (-12 pct.), Motorola (- 9 pct.) og Nintendo (- 11 pct.) har også mistet værdi i forhold til sidste år.