Dell og T-Systems, der kom til Danmark sidste år, er blevet enige om at indgå et omfattende samarbejde. Dell Computer vil samarbejde med T-Systems, Deutsche Telekoms systemhus, på store projekter og på internationale outsourcing-kontrakter. Det er et område, hvor Dell hidtil har haft svært ved at gøres sig gældende på grund af sit produktfokuserede koncept.
Partnerskabet med Dell giver T-Systems mulighed for at gøre brug af alle Dell Computers produkter og ydelser - og Dells infrastruktur, der alene i USA ifølge Dell omfatter 56.000 teknikere. Omvendt får Dell adgang til T-Systems kundepotentiale på det europæiske marked. Dell har længe arbejdet på at opgradere sine serviceydelser for bedre at kunne erobre de store, tunge virksomhedsordrer, hvor der stilles krav om implementering og omfattende service og support.
T-Systems ser aftalen som en mulighed for at sammenstrikke produktløsninger, som går på tværs af nationale grænser og derfor er interessante for multinationale virksomheder.
»Multinationale virksomheder har behov for omkostningseffektive og gennemførte globale teknologiløsninger. Gennem vores alliance med Dell kan vi opnå en global proces, som gør det nemt og enkelt for vores kunder, fordi vi eliminerer lokale grænser,« siger Christian Hufnagl, administrerende direktør i T-Systems.
T-Systems har i Danmark og Sverige 240 medarbejdere fordelt på kontorer i København, Århus og Malmø.