I finansåret 2002/2003 lykkedes det Fujitsu Services at skabe et overskud før ekstraordinære poster på 59,6 millioner pund, hvilket svarer til et overskud på 30,5 millioner pund før skat.
»At det igen lykkes os at præsentere et positivt regnskab, er et resultat af mere effektiv performance. Særligt er antallet af store kundekontrakter samt den generelle produktivitet steget væsentligt,« siger Richard Christou, som er administrerende direktør for Fujitsu Services.
En række konsekvente tiltag i de sidste 18 måneder anføres somårsag til, at skuden er vendt. I begyndelsen af forrige regnskabsår blev den daværende ledelse skiftet ud, og i samme moment valgte man at afvikle ikke-profitable enheder under Fujitsu Services, heriblandt en række selskaber i Østeuropa. Endvidere valgte man i april i år at sælge forretningsenheden KnowledgePool fra til det canadiske selskab TomaNet Inc, oplyses det.
»Vores resultater er blandt andet opnået med udgangspunkt i de tiltag og omstruktureringer, som er foretaget i løbet af sidste år, men i lige så høj grad ved at forstå markedets behov. Fujitsu Services er i dag en forretning, der er langt mere effektiv, bedre rustet til at imødekomme vore kunders behov samt væsentlig bedre til at tilpasse os det dynamiske IT-marked,« mener Richard Christou, der forventer at det går endnu mere i den rigtige retning i regnskabsåret 2003/2004.