Den manglende journalisering af den elektroniske korrespondance hos danske virksomheder er et voksende problem. Det mener firmaerne Software AG og Opportunity Solutions, som afholder et gratis seminar om journalisering af e-mails den 26. februar.
Hver dag sender danske virksomheder tusindvis af e-mails med juridisk forpligtende indhold til partnere, kunder og leverandører, men den er kun sjældent styr på, hvem der har sendt hvad og hvornår - og det kan blive dyrt, hvis virksomheden ender i retten og skal bevise, at en e-mail er sendt på en bestemt dato.
Software AG og Opportunity Solutions peger på, at den manglende journalisering er et problem for såvel private som offentlige virksomheder og institutioner. Der findes kun i de færreste tilfælde processer, som sikrer, at korrespondance kan spores og hentes frem, når man har brug for det.
De to virksomheder mener at problemet kan løses med XML-baserede Customer Relationship Management (CRM) løsninger. XML-teknologien åbner for sikker elektronisk korrespondance og for effektiv håndtering af ustruktureret information, som jo er typisk for e-mail.
På seminaret den 26. februar på Arken i Ishøj vil advokat Martin von Haller Grønbæk fortælle om de juridiske konsekvenser af manglende journalisering af virksomhedens e-mails.