I samarbejde med IBM, Cisco og Netwise Danmark er driftsselskabet Bankdata nu klar til at tilbyde IP-telefoni til sine 15 medlemsbanker. Bankdata har valgt en løsning som giver mulighed for at drive bankernes IP-telefoni i et samlet system. Som den første medlemsbank har Sydbank allerede taget IP-telefoni i drift.
»Vi kan nu tilbyde vores medlemmer IP-telefoni med en høj grad af funktionalitet, høj sikkerhed og mulighed for, at medlemsbankerne selv kan administrere deres individuelle medarbejderkonti direkte. Samtidig er det naturligvis væsentligt, at vi kan styre systemet på en meget omkostnings-effektiv måde,« siger Rasmus Sørensen, underdirektør hos Bankdata.
Den tekniske løsning bygger på Cisco Call Manager med IBM's Tivoli Identity Manager som platform og et contact-managentsystem fra Netwise, der integreres med Lotus Notes.
IBM's Tivoli-system giver mulighed for at flytte administrationen af bankernes IP-telefoni over i et centralt miljø hos Bankdata og sikrer samtidig sikker adskillelse mellem bankernes dele af det fælles system.