Lavpris-teleselskabet Telmore er klar til at sænke priserne for mobiltelefoni yderligere, men Telmore-chef Allan Christiansen advarer samtidig om, at bunden snart er nået for, hvor billigt det kan blive at ringe mobilt, skriver Berlingske Tidende.
Efter et år med opslidende priskrig på mobiltelefoni har TDCs køb af Telmore og Sonofons overtagelse af CBB ryddet op på markedet. Men Allan Christiansen svarer kontant på spørgsmålet om, hvorvidt priskrigen dermed er slut.
»Nej. Jeg startede min tid med at sætte priserne yderligere ned og samtidig fjernede jeg oprettelsesgebyret for kunderne på 99 kroner. Det gjorde jeg som et klart signal om, at vi fortsætter som hidtil, uanset at Telmore er købt af TDC,« siger Allan Christiansen til Berlingske Tidende.
Han fortæller at selskabet forventer at runde 500.000 kunder den 1. juli, men fremover er det især erhvervskunder, der skal levere væksten for selskabet.
»Vi opretter nu tilbuddet »Mobilchef«, hvor vi vil gå efter private med flere mobiltelefoner samt små virksomheder. Telmore har i dag 10-15.000 små virksomheder, der selv har fundet vej til os, men her vil vi gå mere målrettet til værks,« siger Allan Christiansen til avisen.
Telmore arbejder samtidig med at eksportere sit koncept til resten af Europa. Teleselskabet satser på at indgå et samarbejde med et paneuropæisk varemærke, f.eks. et flyselskab eller en dagligvarekæde.
EasyJet-chef Stelios Haji-Ioannou har netop været i Danmark for at mødes med Telmore-stifteren Frank Rasmussen, men de to iværksættere afviser, at der var tale om mere end løs snak.