Wupti.com, Komplett og Comwir sætter en alvorlig dagsorden for de danske online-butikker, der baserer forretningen på edbpriser. dk. Hvis ikke butikkerne satser bredere, så risikerer de at dø. Sådan lyder dommen fra IDC-analytiker Anders Elbak.
»Kanalen er ved at blive mere moden. Det bliver derfor svært at overleve alene på at eksponere priser på edbpriser.dk,« siger IDC-analytiker Anders Elbak.
Han peger på, at spillere som norske Komplett er på vej ind på markedet, ligesom Elgiganten har stor succes med deres onlinebutik i Norge.
Wupti.com kan sætte fart i udviklingen, fordi selskabet har elselskabet NRGI's mange millioner i ryggen og siges at have et tocifret millionbeløb klar til at markedsføre sig på.
Markedsføringskronerne kan blive en faktor i konsolideringen af markedet, mener Anders Elbak.
»Vi kommer til at se fl ere spillere på markedet, der har kapitalen i ryggen. Derfor kan fordelen for Wupti.com netop være markedsføringskronerne. Sammenholdt med det faktum, at de er bredere end de nuværende spillere på markedet,« siger Elbak.