D-link undskylder support-kaos

D-links kunder står i kø for support og Country manager Jesper Dauw hos D-link er brandærgerlig. En positiv historie om at D-link starter eget supportcenter har nemlig udviklet sig til et midlertidig mareridt, fordi den hidtidige supportpartner har foretaget en brat nedlukning.

»Jeg vil godt undskylde overfor kunderne, at det går trægt i øjeblikket. Men vores hidtidige partner, Eurocom, har valgt at lukke ned inden vi har fået vores nye supportorganisation op i Sverige,« siger Jesper Dauw.

Han fortæller at nogle af de 35 medarbejdere, der er ved at blive uddannet til at overtage supporten fra 1. februar allerede er sat ind for at lette på supporten, ligesom medarbejderne hos D-link Danmark også har travlt med at modtage supportopkald i øjeblikket.

»Jeg må sige, at jeg er blevet ret god til at supportere routere her på det sidste. Og jeg er glad for, at kunderne viser forståelse for at de kommer til at vente lidt, når de får forklaret situationen., » fortæller Jesper Dauw.

Han fortæller at problemet er opstået fordi D-links kontrakt med Telenor-selskabet Eurocom ikke er blevet afviklet helt så smidigt som han havde håbet.

Eurocom har hidtil stået for den såkaldte first level-support i Nordeuropa gennem de seneste par år. First Level-supporten er her alle ringer ind og over 85 procent af problemerne løses- de svære tilfælde bliver sendt videre til second level-supporten.

I November sagde D-link imidlertid kontrakten op med Eurocom til afvikling her op til 31. januar, fordi D-link havde besluttet at hente supporten hjem i egne rækker.

»Vi havde haft en række problemer med supporten. Da det er der at vi har den største kundekontakt besluttede vi at indsource supporten igen, » fortæller Dauw.

Derfor blev der ansat 35 nye mand i Haparanda i Sverige, som skulle uddannes til fra 1. februar at overtage supporten.

»Men fra den dag vi sagde kontrakten op med Eurocom gik det bare ned ad bakke. Jeg havde forventet en vis konduite, men det er der åbenbart ikke,« siger Jesper Dauw.

Derfor må han og de danske medarbejdere nu agere som brandslukkere indtil den nye support i Haparanda kommer helt op at køre fra 1. februar.




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
Fiftytwo A/S
Konsulentydelser og branchespecifikke softwareløsninger til retail, e-Commerce, leasing og mediebranchen.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
Industry 4.0 – sådan udnytter du AI og digitalisering til optimering af din produktion.

På denne konference fokuserer på en digitaliseret optimering af processer i produktions- og procesorienterede virksomheder. Herved bliver du f.eks. i stand til at kombinere maskiner med sales forecasting og derved planlægge anvendelsen af produktionsapparat og medarbejderallokering effektivt – samt begrænse materialespild og nedetid ved at optimere produktionsplanlægning og omstilling af produktionsmateriel.

04. september 2024 | Læs mere


Roundtable for sikkerhedsansvarlige: Hvordan opnår man en robust sikkerhedsposition?

For mange virksomheder har Zero Trust og dets principper transformeret traditionelle tilgange til netværkssikkerhed, hvilket har gjort det muligt for organisationer at opnå hidtil usete niveauer af detaljeret kontrol over deres brugere, enheder og netværk - men hvordan implementerer man bedst Zero Trust-arkitekturer i et enterprise set up? Og hvordan muliggør Zero Trust-arkitekturen, at organisationer opnår produktivitetsfordele med AI-værktøjer samtidig med, at de forbliver sikre i lyset af fremvoksende trusler?

18. september 2024 | Læs mere


Nye forretningsmæssige gevinster med Microsoft Dynamics 365

Eksperter fra CGI stiller skarpt på hvordan, du lærer også hvorfor det er vigtigt at have fokus på både processer, teknologi og mennesker - og hvordan du kommer i gang med løbende optimering af forretningsudvikling.

25. september 2024 | Læs mere