Hvis man har købt en Palm m500 eller m505 i perioden mellem lanceringen sidste forår og november 2001 kan man nu få udskiftet den medleverede cradle. Allerede kort tid efter lanceringen af de to PDA-modeller modtog Palm de første klager fra kunder, som havde problemer med at synkronisere data med pc'en gennem cradle-enheden.
Palm har indtil nu behandlet hver kundehenvendelse for sig og sendt en ny cradle til de kunder, som klagede over problemer. Men nu har Palm valgt at kalde alle fejlbehæftede cradles tilbage i en omfattende ombytningsaktion.
Fejlen i Palm's cradle betyder ifølge producenten at statisk elektricitet kan overføres fra brugeren til enheden og forstyrre synkroniserings-programmet. Problemet er værst i et tørt klima og om vinteren, fortæller en talsmand for Palm.
Den nye cradle hvor fejlen er rettet tilbydes til alle m500- og m505-ejere som ikke allerede har den nye cradle-model (mærket med et "E" på bunden), som ifølge Palm er solgt sammen med de to PDA'er siden november sidste år.
Selvom Palm har ombyttet cradles enkeltvis siden foråret 2001 har flere Palm-ejere klaget over, at problemet ikke er forsvundet efter ombytningen. En del af forklaringen kan ifølge Palm-talsmanden være, at 20 pct. af dem, der har fået en ny cradle tilsendt, har sendt den nye cradle tilbage i stedet for den gamle.
Palm vil ikke fortælle hvor mange kunder der er berørt af problemet og det er uklart om tilbagekaldelsen kun gælder i USA eller også omfatter andre lande.