I en periode med stagnation og konsolidering i telebranchen har det lille lavpris-selskab CBB Mobil formået at levere et overskud på bundlinien. I de første seks måneder af 2003 havde selskabet et samlet overskud på 14,6 millioner kroner.
»Der er flere væsentlige grunde til, at det går så godt for CBB Mobil, men den vigtigste er, at vi er billige og gennemskuelige. Der står ikke noget med småt i vores aftaler. At det er opskriften på succes, kan vi aflæse ved, at de store operatører nærmest er ved at falde over benene på hinanden for at kopiere konceptet. Jeg tror nu ikke, at de får særlig stor succes med det,« siger Teddy Søgaard Pedersen, adm. direktør i CBB Mobil.
Han mener at selskabet har bevist, det kan være en god og rentabel forretning at sælge mobiltelefoni til discountpriser.
»Vi har indrettet hele vores organisation - logistik, kundebetjening og alt andet - efter omkostningsbevidste principper. Man kan sammenligne vores succes med den, butikker som Fakta og Netto har på dagligvareområdet,« siger Teddy Søgaard Pedersen.
Teleselskabet har netop nedsat prisen for sms-beskeder fra 24 til 19 øre.