Artikel top billede

Miracle-direktør Mogens Nørgaard mener, at politiet ikke er sin opgave voksen ved at beskytte medarbejdere hos CSC. Derfor er han nu klar til at tage sagen i egen hånd.

It-direktør truer med at køre ind i CSC-strejkevagter

Hvis ikke politiet magter at beskytte folk på vej til arbejde hos strejkeramte CSC, er direktør klar til at pløje sin svenske bil ind i folkemængden for at skabe plads til kollegerne.

I konflikten mellem it-giganten CSC og fagforeningen Prosa er der kommet nye våben på banen.

Miracle-direktør Mogens Nørgaard, der har flere folk gående hos CSC til at tage sig af det konfliktramte arbejde, er træt af, at Miracle-medarbejdere og andre chikaneres med "spyt, skub og slag", når de prøver at komme ind til deres pladser hos CSC.

Derfor har han anmeldt politiet til politiet for sløset beskyttelse af de folk, der er på vej til arbejde hos CSC hver dag, og som skal kæmpe sig uden om menneskemasserne ved Retortvej, hvor CSC hører hjemme.

Med andre ord: Mogens Nørgaard vil have, at ordensmagten skal stramme op, gribe ind ved korporligheder og trafikregulere fra klokken syv om morgenen, når de første strejkevagter dukker op.

"Hvis det ikke sker, vil jeg tage sagen i egen hånd og køre derind en dag - også hvis det betyder, at jeg skal køre ind i nogle af demonstranterne. Hvis jeg gør det, før Politiet dukker op, kan der jo ikke ske mig noget. Og min bil er god, svensk og solid, så der burde heller ikke ske den noget," skriver Mogens Nørgaard i sin politianmeldelse.

"Jeg har også mulighed for at lave trafikregulering foran fagforeningen PROSA's ejendom inde ved Åboulevarden. Det går jeg ud fra vil have samme, manglende konsekvens som den, der foretages på Retortvej," fortsætter Miracle-direktøren i sin anmeldelse.

Læs hele anmeldelsen her:

Den 07/06/2011 kl. 14.52 skrev Mogens Nørgaard:

Kære Politi,
Jeg har et par medarbejdere, der skal arbejde på CSC dagligt, og de fortæller sjove historier om at blive spyttet på, skubbet rundt, og i et enkelt tilfælde også slået - dette gøres af de såkaldte blokadevagter fra PROSA m.fl. De stiller sig også ud og "dirigerer" trafikken og stiller sig foran biler, så de ikke kan komme ind gennem porten. En enkelt billist valgte at puffe til disse mennesker, hvilket medførte en politianmeldelse - det er god humor, synes jeg. Det synes I sikkert også inde i Politiet .

Jeg har også fået gentagne meddelelser om, at de fire (eller hvormange der nu er) politifolk forholder sig passivt til dette - også det faktum, at civile IT-folk uden (må man formode) ret stor erfaring udi trafikregulering får lov til at udføre dette herlige hverv på Retortvej.

Nu har jeg så fået opklaret, hvordan hulen det kan være, at Politiet tilsyneladende ikke vil gribe ind overfor ulovligheder...

De er der ganske simpelt ikke.

Efter fælles aftale mellem indsatslederen fra Politiet og demonstranterne dukker politifolkene (inkl. indsatslederen) simpelthen først op på et aftalt klokkeslet (GODT op ad formiddagen), når demonstranterne ikke gider blokere mere.

Forleden havde indsatslederen sagt til de IT-folk, der stod og dirigerede trafikken på Retortvej, at "Det må I ikke", hvorefter han gik hen til demonstranterne og fik en kop kaffe og ikke foretog sig yderligere.

Endvidere kunne de idag (eller igår, jeg er ikke sikker) igen se, hvordan indsatslederen/politistyrken svinger ind på retortvej kl 0929, idet demonstranterne stopper med blokaden kl 0930. Når det er kl 10 de holder op dukker politiet op kl 0959.

Det vil jeg gerne anmelde. Jeg vil gerne bede om, at Politiet (inkl. den hyggelige og kaffedrikkende og åbenlyst sympatiserende indsatsleder) stiller op når demonstranterne stiller op (formodentlig fra kl 7). Og måske endda griber ind og forhindrer ulovligheder, inkl. trafikregulering foretaget af civile på offentlig vej.

Hvis det ikke sker vil jeg tage sagen i egen hånd og køre derind en dag - også hvis det betyder, at jeg skal køre ind i nogle af demonstranterne - hvis jeg gør det før Politiet dukker op kan der jo ikke ske mig noget. Og min bil er god, svensk og solid, så der burde heller ikke ske den noget.

Jeg har også mulighed for at lave trafikregulering foran fagforeningen PROSA's ejendom inde ved Åboulevarden. Det går jeg ud fra vil have samme, manglende konsekvens som den, der foretages på Retortvej?

Jeg ser frem til at høre fra jer.

Med venlig hilsen & Best regards -

Mogens Nørgaard
CEO, Miracle A/S




Brancheguiden
Brancheguide logo
Opdateres dagligt:
Den største og
mest komplette
oversigt
over danske
it-virksomheder
Hvad kan de? Hvor store er de? Hvor bor de?
EG Danmark A/S
Udvikling, salg, implementering og support af software og it-løsninger til ERP, CRM, BA, BI, e-handel og portaler. Infrastrukturløsninger og hardware. Fokus på brancheløsninger.

Nøgletal og mere info om virksomheden
Skal din virksomhed med i Guiden? Klik her

Kommende events
PCI og cloud-sikkerhed: Strategi til beskyttelse af betalingsdata

Er din organisation klar til de nye PCI DSS 4.0-krav? Deltag i vores event og få indsigt i, hvordan du navigerer i compliance-udfordringerne i en cloud-drevet verden.

16. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, Aarhus: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

21. januar 2025 | Læs mere


Strategisk It-sikkerhedsdag 2025, København: Viden om trusler og tendenser – Beskyt din virksomhed

Gå ikke glip af årets vigtigste begivenhed for it-sikkerhedsprofessionelle! Mød Danmarks førende eksperter, deltag i inspirerende diskussioner og få praktisk erfaring med de nyeste teknologier. Bliv klogere på de seneste trusler og lær, hvordan du bedst beskytter din virksomhed mod cyberangreb. Tilmeld dig nu og vær på forkant med fremtidens cybersikkerhedsudfordringer.

23. januar 2025 | Læs mere