Denne artikel stammer fra det trykte Computerworlds arkiv. Artiklen blev publiceret den IT-Branchen d. 18. marts 2002.
Tre nye bogstaver, ERM, skal sælge mere software hos Siebel.
ERM betyder Employee Relationship Management og er Siebels nye stjerneskud på markedet for forretningsapplikationer.
Siebels software inden for kundepleje, CRM, har i forvejen strålet længe på markedet. Nu vil firmaet også være kendt for at lave software, der kan pleje forholdet til de ansatte.
- Vi tror, at markedet for ERM -produkter en dag bliver endnu større end CRM-markedet, siger Siebels salgsansvarlige for norden Michael von Woudenberg.
Konkurrenterne Peoplesoft, Oracle og SAP er også på banen med lignende software, beregnet til personaleadministration. Men Siebel har noget særligt, mener Michel van Woudenberg.
Siebel anvender det selv i sin egen organisation og har dermed løbende udviklet det efter de reelle behov. Desuden tilbyder Siebel en bunke funktionaliteter, som konkurrenterne ikke gør.
Siebels ERM-software kan på Èn gang fungere som en time manager, et bibliotek, et opslagsværk, en karrierevejleder og sparringspartner for den ansatte, oplyser han.
- Med ERM-software undgår medarbejderne at spilde tid på simple ting, alle kommer til at arbejde mod samme mål, de bliver mere tilfredse og produktiviteten højnes, forklarer Michel van Woudenberg og påpeger, at kundetilfredshed vokser proportionalt med de ansattes tilfredshed.
Billedtekst: Siebel er mest kendt for at lave software til de store koncerner. Men Siebels ERM-software til personaleadministration kan også benyttes af de små og mellemstore virksomheder, oplyser Siebels salgsansvarlige for norden Michael von Woudenberg.