NeoProcess har fynske rødder og succes med at effektivisere forretningen hos sine kunder. Så stor succes, at konsulenthuset stort set fordoblede såvel driftsresultat som overskud i regnskabsåret 2009/10.
"Procesoptimering er der, hvor det virkelig svinger og så Dynamic AX. Det er vores to store forretningsområder," siger Søren Skovbølling, der er hovedaktionær og bestyrelsesformand i NeoProcess.
Baggrunden for, at NeoProcess har medvind og ikke bare på cykelstien, forklarer Søren Skovbølling med især to forhold.
"For det første har vi efterhånden godt styr på alle dele af forretningen og ingen lig i lasten at slæbe rundt på. For det andet arbejder vi som sagt med procesoptimering, som er rigtig i vælten for tiden."
Hold dig til din specialitet
Skovbølling mener, at det er vigtigt at have en specialitet eller en niche og så holde sig til den og ikke kloge sig for mange andre steder.
NeoProcess' niche er mest af alt at effektivisere forretningen hos kunderne, og det er selvklart en ydelse, som er efterspurgt, når økonomien strammer til.
"Når det bliver krisetider, er det meget værd at opdage, at man ved at effektivisere kan drive sin forretning med færre medarbejdere," siger Søren Skovbølling.
Han tilføjer, at NeoProcess ifølge Microsofts opgørelser er et af de eneste konsulenthuse i Danmark, der vokser på Axapta i øjeblikket.
"De store ligger stille, og faktisk er vi i dag den fjerdestørste Dynamic Ax-partner," fortæller Søren Skovbølling, som sammen med sin bedre halvdel ejer 73 procent af NeoProcess.
Pandora på kundelisten
Resten af aktierne i NeoProcess er fordelt med 10 procent til den administrerende direktør Michael Lehd, mens medarbejderne sidder på i alt 17 procent.
Konkurrencen mærker NeoProcess hovedsagelig fra de store Axapta-huse Columbus og Logica og i mindre grad Thy Data.
Forventningerne til indeværende år er at fortsætte en tocifret vækst.
"Vi budgetterer med at vokse 20-25 procent på både top- og bundlinje. At det kan lade sig gøre hænger sammen med den niche, vi befinder os i og så det, at en af vores kernekompetencer gennem alle årene har været at rekruttere de rigtige medarbejdere," lydet fra bestyrelsesformanden.
Blandt de nye kunder er Pandora, som er meget omtalt i disse dage i halen på en særdeles kapitaltung børsnotering.