Folk i Kina og Mellemøsten er de mest ivrige og mest entusiastiske internet-brugere, viser en undersøgelse af verdens internet-vaner, skriver Financial Times.
Kineserne er samtidig det folk, der er mest modtagelig over for virksomheder og annoncører, der forsøger at kommunikere med dem via sociale websites.
Ifølge undersøgelsen er der ikke længere nogen tvivl om, at de spirende vækstmarkeder i Østen er ved at overhale Vesteuropa og Nordamerika, når det gælder adoptionen af sociale netværk.
Undersøgelsen er udført af analysehuset TNS, der har interviewet næsten 50.000 personer fordelt på 46 lande.
Meget engagerede brugere
Den viser, at befolkningerne i Ægypten, Saudi Arabien og Kina er dem, der bruger mest tid på nettet, ligesom de har de 'venligste' holdninger til nettet og dets indhold.
I disse lande er andelen af befolkningen, der er 'highly engaged' i digitale aktiviteter, på 55 procent.
I Danmark er det blot hver fjerde - 25 procent - der er 'highly engaged', hedder det.
I undersøgelsen kommer ingen europæiske lande ind på Top 10. Tættest på er Tyrkiet, der er nummer tre på listen over lande, der har taget Facebook og andre sociale websites til sig.
Annonce-virksomhederne har især set eksplosiv vækst på online-markederne i Kina og Brasilien.
I Latinamerika, Mellemøsten og Kina bruger folk mere tid på sociale websites end på deres e-mail. De vil hellere poste blogs, billeder og video end skrive e-mail, hedder det.
Især er det mobil-telefonerne, der driver udviklingen fremad.
Du finder undersøgelsen her.