Avatar billede EMMA12 Nybegynder
05. december 2014 - 11:35 Der er 1 kommentar

hvordan repræsentere jeg et kort spil i pHp

hej eksperter
jeg skal fremstille et kort spil i pHp og jeg har brug for hjælp til at begynde. spillet hedder vandfald og reglerne er således: VANDFALD

REGLER:
Es-5 rød = Giver antal tåre ud der står på kortet
Es -5 sort = drikker antal tåre der står på kortet
6 = Tissekort og rygekort
7 = Sig 7 tabellen,  og alle skal sige bum når der kommer noget fra 7 tabellen
8 = vandfald, den der trækker 8'eren starter med at drikke, de andre følger med og bliver ved med at drikke indtil den der har trykket 8'eren stopper
9 = regelkort, må bestemme en regel
10 = ophæve en regel
J = hankøn skåler
D = hunkøn skåler
K = alle skåler
Joker = finger, ligger en finger på bord og det andre skal også gøre det, den sidste der ligger fingeren skal bunde sin genstand.

jeg skal få pHp til at vise at hver kort har en værdi.
Håber i kan hjælpe mig
tak på forhånd
Avatar billede claes57 Ekspert
05. december 2014 - 12:52 #1
tal fra 1 til 53
53 = joker
1-52 mod 13 giver værdi es,2,3,4,5,6,7,8,9,10,b,d,k)
1-52 mod 4 giver (fx 0=spar, 1=hjerter, 2=klør, 3=ruder)
1-52 mod 2 giver farve (0=sort, 1=rød)