Avatar billede victorjensenn Nybegynder
05. december 2014 - 11:31 Der er 3 kommentarer

Hjælp til oprettelse af spil

Hey

Vi er en gruppe på 4, som lige er gået i gang med at lære, at kode i PHP. Vi vil gerne forsøge at lave dette spil:
https://www.youtube.com/watch?v=1-vNsJfvvvQ

Vi tænker vi vil oprette et koordinat system og indsætte et billed i hvert koordinat, som så bliver vist på forskellige tidspunkter, for at give en illusion af at firkanten bevæger sig som i videoen.

Vi vil gerne have en start/stop knap (SPACE) og vi vil gerne ligge noget musik indover.

Er der en venlig sjæl der kan hjælpe os lidt i gang? Gerne med hjælp til hvordan vi opretter et koordinat system i PHP, samt laver en start/stop knap og evt. ligger musik ind over vores spil

- Gerne for dummies. På forhånd tak! :-)
Avatar billede Slater Ekspert
05. december 2014 - 13:05 #1
Det kan I overhovedet ikke lave i PHP.
PHP er et server-side sprog, og animation, musik osv. i browseren kræver client-side, hvilket vil sige HTML og Javascript hvis det skal være i en browser.
Avatar billede victorjensenn Nybegynder
08. december 2014 - 08:35 #2
Vi er godt klar over, at der skal HTML og Javascript indover, men sådan noget som STOP-knappen skal vel eksempelvis lavet i PHP.
Avatar billede Slater Ekspert
08. december 2014 - 09:06 #3
Nej, egentlig ikke. Med mindre I vil have ting som at gemme scores, multiplayer, forhindring af snyd og lignende, som I ikke nævner noget om, så kan PHP slet ikke bruges til noget - det er en ren Javascript-opgave.