Avatar billede 525 Nybegynder
30. november 2014 - 03:18 Der er 3 kommentarer

Boot mangler på hdd efter installationen af ssd

I forbindelse med installation af en ekstra HD i form af ssd,installerede jeg win 7 på ssd, hvilket fungerer fint.

Men samtidigt forsvandt en partion og boot funktionen på min gamle master harddisk.

Alle mine programmer, mails, kundefiler, regnskabsprogram mm., er ikke længere tilgængelig.

Kan nogen hjælpe mig med råd til at reetablere den gamle harddisk, så den kan fungere igen med brugbare programmer mm.
Avatar billede Poko1 Ekspert
30. november 2014 - 08:01 #1
Skriv diskmgmt i start Og se om den er synlig i Diskhåndteringen? se også om der er tildelt drevbogstaver?
Gå i Kontrolpanelet mappeindstillinger fanen vis sæt mærke i vis skjulte mapper filer og drev.
http://gratisupload.dk/vis_billede/716885/
Avatar billede Slettet bruger
01. december 2014 - 03:47 #2
hvis en partition forsvandt, skal du redde den med noget software.
google noget data rescue program - men de koster penge. der er mange, så derfor kan jeg ikke anbefale noget..  de plejer dog at virke i prøveversion så de viser at de kan se dine data.

når du finder et program til at redde dine part/filer tilbage, så skal de kopieres over på en anden hdd, ikke til den samme!
01. december 2014 - 13:11 #3
Psssst: Hvis det tidligere installerede [regnskabsprogram] ligger på den anden HD ... havde du så forestillet dig at kunne direkte køre denne program derfra -
Nope - det skal sansynligvis INSTALLERES fra original installations medie/filen for at kunne køre ...

Samme med alle andre INSTALLEREDE PROGRAMMER på den anden HD ...