Avatar billede zer0c00l Juniormester
07. november 2014 - 10:11 Der er 7 kommentarer og
1 løsning

Gem sortering i Microsoft Access

Hej eksperter..

Jeg har en database i Access, der indeholder en masse kolonner (lad os sige "Navn", "Køn", "Alder", "ID"). Der kan sorteres på alle kolonner enten "fra A-Å" eller "fra Å-A".

Jeg er ALTID kun interesseret i at emnerne er sorteret i forhold til ID med højeste ID øverst. Det vil sige, jeg trykker på den "sorte pil" ud for "ID" og vælger "Sorter fra Å til A".

Når jeg så genstarter Access, er min sortering glemt, og der er i stedet sorteret på Køn fra A til Å.

SPØRGSMÅL: Hvordan gemmer jeg min sortering, så jeg ikke skal definere den, hver gang jeg genstarter Access?

På forhånd tak
Zer0c00l
Avatar billede lordnelson Seniormester
07. november 2014 - 10:42 #1
Når du lukker tabellen spørger den så ikke om du vil gemme ændringer i tabellen ?
Avatar billede zer0c00l Juniormester
07. november 2014 - 10:50 #2
lordnelson>> Ændringer i indtastninger gemmer den løbende, men jeg tror ikke, en sortering er en ændring? I hvert fald spøger den ikke om noget.
Avatar billede lordnelson Seniormester
07. november 2014 - 10:58 #3
Det er ikke ændringer i Indtastning , normalt spørger access om du vil gemme Layout ændringer , prøv at gøre en af kolonnerne større , så skulle den gerne spørge om du vil gemme layout ændringerne
Avatar billede zer0c00l Juniormester
11. november 2014 - 12:21 #4
Det bliver der ikke spurgt om, og ændringen i kolonnestørrelse bliver ikke gemt.
Avatar billede lordnelson Seniormester
11. november 2014 - 17:01 #5
Er det på din egen Pc eller server ?
For den gør det normalt , så enten er der noget galt , eller du har ikke tilladelse til at lave ændringer
Avatar billede zer0c00l Juniormester
12. november 2014 - 07:49 #6
Altså jeg kan godt rette entries, men i selve oversigten over alle entries bliver mine sorteringer og ændringer i kollonnebredde og så videre ikke gemt.
Avatar billede lordnelson Seniormester
12. november 2014 - 16:35 #7
Du svarede ikke på mit spørgsmål
Er det din egen pc eller server?

Kan være du ikke har tilladelse til at ændre i layout derfor ?
Avatar billede zer0c00l Juniormester
14. november 2014 - 08:18 #8
Det fører vist ingen steder hen. Jeg lever med det. Lukker.