Avatar billede hakunamatata Nybegynder
06. november 2014 - 14:12 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Excel - Indhold i celle afhængig af måned.

Hej eksperter!

Jeg er ved at lave et budget i Excel, som jeg har lidt udfordringer med.

Jeg har lavet en oversigt i ark 1, og så har jeg tildelt en kunde til de efterfølgende 12 ark.

På hver af ark 2-13 har jeg angivet et budget pr. måned (fx Ark 2, C21-C32) og et aktuelt salg for den enkelte måned (Ark 2, D21-D32)

På oversigten i ark 1 har jeg skrevet alle kunderne i én kolonne (H25-H37), og så vil jeg gerne have at den hente den aktuelle måneds budget for hver kunde og sætter ind i I25-I37 og det realiserede salg ind i J25-J37.

Den skal jo så gerne opdatere cellerne (I25-I37 og J25-J37) når det bliver den første i den næste måned.

Hvordan får jeg løst det med automatisk opdatering ved månedsskift?

Giver det mening? Ellers forklarer jeg gerne nærmere.

På forhånd tak for hjælpen!

\Peter
Avatar billede anedi Ekspert
10. november 2014 - 10:09 #1
Hej Peter

Det kan evt. se sådan ud: http://gupl.dk/716031/
På oversigtsarket bruger jeg en indirekte funktion til at fortælle, hvilket faneblad der skal hentes fra. Det er vigtigt, at navne på personer og faneblade er ens.

Vh
Anedi
Avatar billede hakunamatata Nybegynder
10. november 2014 - 12:36 #2
Super! :-)

Mange tak for det..

Hvordan giver jeg dig dine point?
Avatar billede anedi Ekspert
10. november 2014 - 14:40 #3
Det var godt det kunne bruges.
Du accepterer dette svar for at afgive point.

Vh
Anedi
Avatar billede hakunamatata Nybegynder
10. november 2014 - 14:43 #4
Super!