Avatar billede kim1a Ekspert
03. november 2014 - 11:05 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Powerpoint standard ved åbning

Det er lykkedes mig at oprette mit powerpoint således at jeg har en brugerskabelon der åbner når jeg vælger "ny". Min virksomhed har nu skiftet lidt i markedsføring mv - så en ny standardlayout er nødvendig.

Den skabelon som jeg kan hente er meget omfattende, og fremfor at kopiere det hele ind i "master" tænker jeg der må være en måde at vælge denne som standard-ny-skabelon, men jeg kan ikke regne ud hvordan?

Jeg tænker at jeg kunne erstatte den .pot(x) der lå på standardplaceringen, men det virker ikke helt efter hensigten.
03. november 2014 - 11:58 #1
Standardskabelonen som Powerpoint åbner med hedder blank.potx (blank.pot til og med Office 2003), og den skal være placeret i standard skabelonbiblioteket.
Avatar billede kim1a Ekspert
03. november 2014 - 12:57 #2
Smukt tak. Når du smider et svar har jeg et lille tillægsspm.

Skabelonen jeg nu har brugt kommer fra en netværkssted, og selvom jeg har gemt som en potx fil så dukker dette billede op hver gang den åbnes:
http://gupl.dk/715776/

Kan man slippe af med det? Eller er jeg nødt til at kopiere over i en blank løsning?
03. november 2014 - 14:08 #3
Du får et svar!

Jeg kender ikke Violin serveren, som har efterladt sporene i toppen. Det er ikke standard Powerpoint.

Umiddelbart ligner det metadata, der stammer fra et dokumentbibliotek på denne server. De burde forsvinde når du gemmer skabelonen et andet sted end på serveren.