Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 19:16 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Opdatering af Officeprogrammer

Har installeret Windows 7. Er færdig med Windows opdateringer. Men når jeg klikker på 'Hent opdateringer til andre Microsoft-produkter, får jeg bare en side der siger jeg skal gå i 'Start', 'Alle programmer' og 'Windows update'. Det er jo for pokker inde fra den jeg åbner siden.
Man plejer at komme til en side hvor man kan hente et plugin som er nødvendigt, før man kan hente opdateringer til office ...

Hvordan får jeg så fat i det?
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 19:54 #1
Det må der være mange der ved.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2014 - 20:28 #2
Er officepakken aktiveret? Klik på Officekanp, vælg Word-indstillinger, klik på Ressourcer, der er en knap 'Aktiver'
Den er der også selvom pakken allerede er aktiveret - det må være det, microsoft kalder en feature. Smart er det ikke.
Herefter genstart. Sidst jeg kørte det igennem kom office-opdateringer først dagen efter det var installeret.

Og - lørdag aften - der er ingen ved pc (ok mig, fordi F1-kval lige er forbi). Prøv fremover at se på kalender/ur før du rykker for svar.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 20:39 #3
Office er aktiveret.

Som før nævnt plejer man at skulle klikke på 'Hent opdateringer til andre Microsoft-produkter (http://peecee.dk/upload/view/444054) for at hente et plugin, før man kan hente Office opdateringer.
Men når jeg klikker der, kommer jeg ikke som jeg plejer til en siden hvor jeg kan hente det. I stedte får jeg bare dette: http://peecee.dk/upload/view/444055
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 20:41 #4
Som sagt er Office aktiveret. Update finder alligevel ikke noget når jeg køre den. Har prøvet mange gange. Må være det plugin jeg mangler. Ved bare ikke hvor jeg så kan hente det det.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 21:04 #5
Som du kan se i det første link, står der:

Du modtager opdateringer: Kun til Windows
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2014 - 21:12 #6
nu er jeg så på win8.1 - men i update-siden - menu til venstre - skift indstillinger. Der skal være hak i 'giv mig opdateringer til andre...'
Det er nok ret meget det samme i win7.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 21:18 #7
Den er er ikke.
http://peecee.dk/upload/view/444057

Ved godt Microsoft er hold op med at sende opdateringer ud til Office 2003. Men man skal stadig kunne hente dem der var udgivet indtil da. Det ved jeg fra kommunikationen med Microsoft. Har også hentet dem flere gange. Så det er ikke det der er problemet.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 21:18 #8
Jeg kommer ingen vegne uden det plugin.
Avatar billede claes57 Ekspert
01. november 2014 - 22:02 #9
Ok, 2003. Det har jeg ikke været opmærksom på før. Men som med bla xp. Alt opdateringsværk er fjernet. Der er lukket og slukket. De gider ikke bruge tid, kan og plads på det mere.
Muligvis kan du finde et firma, hvor deres IT-afdeling har en samling af opdateringer - med du får dem ikke fra Microsoft.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 22:28 #10
Det er da utroligt. Du læser overhovedet ikke hvad jeg skriver.

De har stoppet med at opdatere Office 2003 ja. Men man kan stadig hente de opdateringer der er kommet inden da!! Det har jeg fået bekræftet via mail med Microsoft Support. Og har siden de stoppede også hentet dem mere end en gang.

Jeg skriver allerede dette i mit sidste indlæg.
Avatar billede Slettet bruger
01. november 2014 - 22:29 #11
Jeg vil have de opdateringer der er udkommet frem til den dag de ophørte med Support på 2003. Og dem skal man som sagt stadig kunne hente!!
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2014 - 08:27 #12
de ligger så til manuel hentning på http://www.microsoft.com/da-dk/search/DownloadResults.aspx?q=office%202003
start med at finde service packs og hent dem i rækkefølge, så kan det være, at windows update finder ud af det undervejs.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 17:08 #13
Ok.

Jeg kan ikke finde noget der hedder Office 2003 Service Pack 1. kan det mon være rigtigt 2 er den første?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 17:14 #14
Har også svært ved at overskue hvad det er for nogle opdateringer jeg skal hente enkeltvis bagefter. Nogle af dem giver sig selv. Men derefter...

Det er et lidt rode og omstændigt projekt. Tror jeg skriver til support igen. De må kunne hjælpe mig med det plugin, så jeg kan hente det hele via update som jeg plejer.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2014 - 17:27 #15
lidt mere overskuelig
http://www.microsoft.com/da-dk/search/DownloadResults.aspx?q=office%202003%20service%20pack
og derefter mangler du dem i første link, der kom efter sp3, dvs 17 sep 2007.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 17:37 #16
Tror jeg har løst det!

Ved at installere Microsoft Silverlight kom de indstillingsmuligheder i Windows Update under indstillinger, som ikke var der før.

Fandt úd af det via denne tråd: http://windowssecrets.com/forums/showthread.php/158774-Unable-to-switch-from-Windows-Update-to-Microsoft-Update
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 17:38 #17
Søgte ellers nettet tyndt i går. Men fandt da ikke denne, eller noget andet jeg kunne bruge.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 17:57 #18
Har imidlertid stadig brug for hjælp. Han nemlig fået et lorte problem. Har ufrivilligt fået hente en fil til skrivebordet der hedder VidPlayaSetup_v2.exe. Og den kan jeg ikke slette. :(

Nogen der kender en måde hvormed jeg kan komme af med den?
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 18:04 #19
Nå, det hjalp at genstarte.
Avatar billede claes57 Ekspert
02. november 2014 - 18:40 #20
Jeg vil huske på, at microsoft bruger silverlight. Så er der da én, der bruger det.
Bare læg et svar selv og luk.
Avatar billede Slettet bruger
02. november 2014 - 23:51 #21
Ok.