Avatar billede tobrukDk Novice
13. oktober 2014 - 14:21 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

kom ud af tablen en gang - efter hvor mange point man har?

Hej Eksperten.dk

Jeg er i gang med tilføj titel til mine bruger på siden, alt efter hvor mange point de har?,

F.eks Praktikant er fra 0 til 99 og Studerende er fra 100 til 499

Lad også tag udgangspunkt i mig, jeg har 110 point på konto og som det ser ud lige pt nu og her skriver database alle ud fra ranktitel hvor der er 9 i alt til de alm. bruger.

min sql ser sådan her ud:

SELECT bruger.id, bruger.fornavn, bruger.efternavn, bruger.rank, bruger.img, bruger.point, wall.tekst, wall.opret_dag, ranktitel.ranknavn, ranktitel.pointT, ranktitel.rankT FROM bruger INNER JOIN wall ON bruger.id=wall.brugerid INNER JOIN ranktitel ON bruger.rank=ranktitel.rankT ORDER BY wall.id DESC LIMIT 15

Når jeg skal udskrive navn på rank og brugens point gøre jeg sådan her:

<?php
                            if($rank == $rankT || $point >= $pointT)
                            {
                                echo $ranknavn . " - Point: " . $point;
                            }
                            ?>

Tilføj et billede af hvordan det ser ud når det bliver udskrevet fra databasen:

http://billedeupload.dk/?v=v8eWp.png
Avatar billede Slater Ekspert
13. oktober 2014 - 15:09 #1
Hvad er spørgsmålet?
Avatar billede tobrukDk Novice
13. oktober 2014 - 15:25 #2
Spørgsmålet er det jeg viser på billedet,

Jeg er rank 1 hvilke giver mig "Admin", men rank 2 for alle dem som har rankT på. Hvilke man også kan se på billede af kristian for "Forsker, Praktikant, Doktor og Adjunkt osv"

Kristian har kun 71 point det vil sige at hun kun skulle ha Praktikant end til hun kom på 100. Hvor den der efter skulle skifte til den nye.

Kan du se hvad jeg mener nu?
Avatar billede tobrukDk Novice
28. oktober 2014 - 08:03 #3
har klart opgaven.