Avatar billede clausito Seniormester
01. oktober 2014 - 12:20 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Enkeltside libreoffice

Jeg har et word dokument der er åbnet i libreoffice. Der ændres af og til på typografi. Kloge påstår at åbnes word med libre office sker der ingen ændringer?

Pt er midt problem linjeafstand. Enkelt linjestand ændrer sig ind imellem. Kan løses ved blød linjeskift, men hvorfor

OG - dokumentet vil vise flere side på skærmen og ikke under hinanden. Har forsøgt mulige og umulige ting med Zoom funktionen. Word har udskriftslayout, men det får jeg ikke muligheden for

Vise kun sider under hinanden? og ændrer dokument skrevet i word når det åbnes med libreoffice

Googlet det men kan ikke finde andet svar end
https://help.libreoffice.org/Common/Zoom_and_View_Layout/da

og kan ikke se jeg kan finde svaret her og efterhånden er der kun eksperten tilbage
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2014 - 16:50 #1
1) det er ikke word, så det efterligner så godt som det kan - men det kan aldrig være 100%. Det kan faktisk være en 'feature' i word (de laver jo ikke fejl, men kalder det noget andet).

2) det er vel ved 'vis udskrift'? der er 3 ikoner, du lige skal finde i anden række. 'Vis udskrift: 2 sider', 'vis udskrift flere sider', 'bogvisning'. Du tager den midterste, og markerer kun felt i top venstre (dvs en side), så vises der en side på skærm, og efterfølgende sider nedenunder.
Avatar billede Andershoegh Seniormester
01. oktober 2014 - 17:03 #2
sorry for lidt spam

clars57  Det er dig vi venter på her

http://www.eksperten.dk/spm/998071
Avatar billede clausito Seniormester
01. oktober 2014 - 19:58 #3
Takker

Synes der sker mange ændringer når word åbnes i LibreOffice, men som du siger "den gør det bedste den kan"

Lad mig give dig mulighed for points - og tak
Avatar billede claes57 Ekspert
01. oktober 2014 - 20:25 #4
ok - et svar