Avatar billede mccookie Seniormester
16. september 2014 - 20:49 Der er 2 kommentarer og
1 løsning

Udvikling, test og live miljø

Hej,

Håber nogen kan give lidt inspiration.....

Jeg laver et lille registreringsværktøj, som vi anvender på arbejde. Grundlæggende består det af en del kode, som ligger i ca. 20 forskellige filer, samt 4 tabeller i MySQL.

Når jeg ændre et eller andet, gør jeg det i mit live miljø og tester om det virker realtime - Denne situation kunne jeg godt tænke mig at komme lidt om ved. Derfor ville jeg høre om erfaringer for lignende situationer, altså hvor man har et site der vedligeholdelse - Og især workflowet.

Som editor anvender jeg DreamWeaver, dog er den i plejer kategorien - Så vist en udskiftet er krævet for et bedre workflow er det ikke nogen forhindring....
Avatar billede arne_v Ekspert
17. september 2014 - 03:04 #1
Nu er jeg ikke PHP person men efter min mening har du brug for:
* dev env
* source control server
* build/packaging env
* test env
* prod env

I dit dev env:
- har du IDE integreret med source control
- har du Apache+PHP+MySQL for support af udvikling

I dit build/packaging env:
- opererer du script baseret
- traekker du ud fra source control
- builder/packager
- koerer unit test

I dit test env:
- har du Apache+PHP+MySQL
- deployer du output fra build/packing

I dit prod env:
- har du Apache+PHP+MySQL
- deployer du det samme output fra build/packing som du har testet
Avatar billede mccookie Seniormester
21. september 2014 - 21:42 #2
Tak for indsparket - Det giver en idé ;o)

Vil du have point?
Avatar billede arne_v Ekspert
21. september 2014 - 23:13 #3
jo tak