Avatar billede nielzdk Nybegynder
18. august 2001 - 13:10 Der er 20 kommentarer og
1 løsning

Tabt Forbindelse!

Hej Eksperter...

Jeg er ude for et mega problem lige nu.... igår da jeg købte et logitech webcam (har ik så meget med sagen at gøre?) gik der noget helt galt... Jeg kunne sku ikke installer det.. Så jeg prøvede at par gange med at uinstall alle driver og progs som hører med.. men jeg slettede også nogle andre programmer i min \"Tilføj / Fjern Programmer´\"! f.eks Tomb Raider Browser og Chinese Language Support og et par andre stykker som jeg ikke kan huske..
Jeg kører med Sygate 3.11 på min server pc som er 350MHz, 32 Ram, Windows 98SE! min client PC som er ude for dette problem (det er også den hvor jeg slettede de programmer) er en 500MHz, 256Ram, Windows 98SE også... de kører begge med 3Com Etherlink netværkskort og netværket fungerer stadig, men min client PC kan ikke komme på nettet mere... Den kan slet ikke finde Sygate serveren når jeg åbner Sygate Manager.
Hvis jeg f.eks prøver at køre AudioGalaxy (jaja) så kommer der en fejlmeddelse op som siger \"Can not create a new socket! If this is Windows95 make sure you have Microsoft\'s Winsock2 update installed from http://www.microsoft.com/windows/downloads/bin/w95ws2setup.exe Please email Audiogalaxy if this worked \"

Jeg mangler min Inet forbindelse på min client PC.. Jeg sidder ved min PC et par timer endnu hvis der er nogle der vil have hurtige Point....

80 point

Med venlig hilsen
Simon
Avatar billede nielzdk Nybegynder
18. august 2001 - 13:48 #1
Please er der ikke nogle der kan svare på det her spørgsmål... jeg vil gerne give 100 point!!!!
Avatar billede kimrosgaard Nybegynder
18. august 2001 - 14:01 #2
geninstaller Sygate 3.11 og check at alt er sat korrekt op
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. august 2001 - 11:15 #3
Prøv lige først at installere winsock2.
- Se hvad der sker.

Ellers geninstallér.

J. Robert
Avatar billede nielzdk Nybegynder
20. august 2001 - 13:50 #4
Kim --> Det har jeg prøvet... Still ain\'t working!

Robert: Jeg har også prøvet at installere/geninstallere winsock2 men den henviser bare til en log som skriver:
WS2SETUP begin: 08/18/2001 10:43:42
RegQueryValueEx(VendorInstallDll) failed
VendorWantsMSTCP=1, WantsMSIPX=2, WantsSetupUI=1
WantsMSDNS=1, WantsMSSAP=0
New wsock32.dll file version: 0004000a.00000678
ERROR: unsupported Windows9X version (4,10), canceling setup
WS2SETUP end: failure

WS2SETUP begin: 08/20/2001 11:46:10
RegQueryValueEx(VendorInstallDll) failed
VendorWantsMSTCP=1, WantsMSIPX=2, WantsSetupUI=1
WantsMSDNS=1, WantsMSSAP=0
New wsock32.dll file version: 0004000a.00000678
ERROR: unsupported Windows9X version (4,10), canceling setup
WS2SETUP end: failure

Jeg mener da at Windows98 har Winsock 2?

SVAR UDBEDES!!
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. august 2001 - 17:33 #5
Ja, men du har lige installeret en nyere version.
Du skal være sikker på at winsock.dll er fra den samme producent, som også byggede den underliggende protocol stack.

Fjern først winsock.dll.
Installér derefter den nye. Du må ikke installere en ny ovenpå en gammel.

Jeg ved ikke om det hjælper. Jeg kigger lidt på sagen.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. august 2001 - 17:37 #6
STOP!

Jeg mener selvfølgelig du skal fjerne wsock32.dll.
(IKKE winsock.dll).

Jeg ved ikke.
- Jeg ved ikke om det er nemmere for at at geninstallere HELE molevitten forfra.

Jeg vil dog stadig lige kigge på den fejlmeddelse, som loggen kommer med.

J. Robert
Avatar billede nielzdk Nybegynder
20. august 2001 - 17:52 #7
Den siger at Wsock32.dll brugs af Windows og ik kan slettes? Er der ik en nærmere måde, jeg nægter sq næsten at geninstallere Windows...!
Avatar billede j.robert Nybegynder
20. august 2001 - 18:07 #8
Jeg kigger på det senere.
- Jeg har to børn der skal fodres.

Hej hej.
Avatar billede nielzdk Nybegynder
21. august 2001 - 23:48 #9
Har du fundet ud af noget Robert? Jeg er bare mega desperat... Det kan da ikke passe at der ikke er flere end 1 herinde der hjælper! Ej det er sku for dårligt!

NU HÆVER JEG SKU INDSATSEN TIL 150 POINT!!!
SÅ KOM MED NOGLE SVAR!! NOGLE SPØRGSMÅL BARE FYR LØS!!!!!!!!
Avatar billede ziron Nybegynder
22. august 2001 - 00:01 #10
har du prøvet at slette den fil og installere forfra???

/ZIRON
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 00:26 #11
Hej igen,

Sygate har lidt problemer med 10/100b drivers sammen med Win98 ved installering, som skal omgåes.

Derfor vil jeg gerne have at vide er om du kan se/vælge din(e) NIC i Sygate. Hvis du ikke kan det bliver du nød til at lave en uninstall og geninstallere. - Så skulle det virke.

Se følgende artikel fra Microsoft:
http://support.microsoft.com/support/kb/articles/Q229/1/79.ASP

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 00:30 #12
Jeg skal lige huske at nævne. Upgradering af Win98 kunne være sket med enkelte filer, da du installerede dit WebCam.

...Sorry!

J. Robert
Avatar billede jasber Nybegynder
22. august 2001 - 00:45 #13
Kan du stadigvæk gå på nettet med din Sygate maskien, og kan du pinge din klient PC?
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. august 2001 - 14:43 #14
HUSK! at sikre dig at du ikke har angivet en IP-adresse til client-maskinen - den skal stå til automatisk at finde en! Servermaskinen skulle meget gerne have følgende IP adresse:
Avatar billede nielzdk Nybegynder
22. august 2001 - 15:08 #15
Er der nogle der tror de ved hvor problemet er? Server eller Client? Skal lige nævnes at Webcam blev installeret på Client

jasber: Ja jeg er stadig i netværk med min client PC... og jeg kan sagtens hente filer og dele ting med ham... og Serveren kan også sagtens gå på nettet...!

Vuffe: Jeg godtager desværre ik dit svar.. Server PC\'en har IP 10.0.0.1 og client har 10.0.0.2 og det har altid fungeret... Det skulle heller ik være noget problem...

Ziron: Jeg kan ik slette filen, der står at Windows bruger den? Forresten hvilken PC skal den slettes på? Client el. Server?

J.Robert: hvad mener du med NIC? Mener du Network Adapter... jeg kan godt se dem inde i Sygate Configuration, men de er begge låst fast
Ved Network Adapter For Internet står der:
0000: 3Com Fast EtherLink XL 10/ (mere ka jeg ik se)

Ved Network Adapter for LAN Manually står der:0000: 3Com Fast EtherLink XL 10/ (mere ka jeg ik se)

og det er jo præcis det samme...? Håber der er nye svar til dette spørgsmål?
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. august 2001 - 15:49 #16
jamen du må ikke have en fast IP adresse, den skal selv hente en.
Avatar billede nielzdk Nybegynder
22. august 2001 - 16:15 #17
Vuffe: Hvor står der at man IKKE MÅ have en FAST ip? Jeg har brugt Sygate til forskellige Net-Træffer... og altid har nettet fungeret på de fleste pcer...?
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 19:47 #18
NIC = Network Interface Card

Jeg kan se ud fra det du skriver, at du IKKE har læst mit link til Microsoft???

VUFFE: Du vrøvler. Selvfølgelig må han have en fast IP, såfrem han ikke sidder i et domæne med DHCP Server med samme Scoop. (med IP:10.0.0.1 - Jeg tvivler).

nielzdk: Du kunne have været oppe at køre nu, hvis du havde geninstalleret din \" Router\", som jeg skrev tidligere.

Læs nu venligst mit link! - Jeg tror du kan se sammenholdet.

J. Robert
Avatar billede j.robert Nybegynder
22. august 2001 - 20:12 #19
Husk: Du skal ikke bare geninstallere Sygate. Du skal først afinstallere den \"gamle\".

Jeg henviser til svar fra kimrosgaard.

J. Robert
Avatar billede vuffe Nybegynder
22. august 2001 - 21:07 #20
nåh, men jeg må ikke have en fast IP adresse, for så kan jeg sq ikke komme på nettet med sygate.
Avatar billede nielzdk Nybegynder
16. februar 2002 - 18:19 #21
lukket