Avatar billede pafpaf Novice
15. august 2014 - 10:26 Der er 3 kommentarer og
1 løsning

Forstærke svagt mobilsignal

I sommerhuset er mobilsignalet svagt. fordi en bakke kommer i vejen for masten, der kun er 3 km væk. Jeg ved repeater er ulovlige, men kan man lave en simpel passiv forstærker, eks,v, med en uhf antenne på taget, men hvad så i den anden ende (i stuen).
Blot jeg kommer 1 m over tagryggen er der fuldt signal på både 3g og 4g.
Avatar billede sonalias Seniormester
15. august 2014 - 12:06 #1
En passiv forstærker ville kræve at du har ledning i din telefon hele tiden, det går jeg ikke ud fra er planen? Ellers er repeater den eneste løsning jeg kan komme på :)
Avatar billede claes57 Ekspert
15. august 2014 - 12:26 #2
måske er der sket noget med femtocell?
http://www.altomdata.dk/datatid/er_du_klar_til_en_femtocell
artikel fra 2010 - noget må være sket.
Avatar billede chalde Seniormester
15. august 2014 - 14:34 #3
#2 Femtocell er først så småt ved at se dagens lys i DK nu, men det er umiddelbart kun TDC so far:
http://erhvervsstyrelsen.dk/femtoceller
Avatar billede pafpaf Novice
18. november 2014 - 08:18 #4
lukkes